Menu
Hulp & Support

Hoe verloopt de aansluiting van mijn woning op het kabelnetwerk?

Goed om te weten

  • De interventiekosten voor de installatie en verbinding van de aansluitkabel bedragen 99€.
  • Voor reparaties en verhuizingen is de kabelaansluiting gratis.

De internet- en tv-diensten van Orange worden geleverd via de kabeldistributienetwerken van de operatoren Telenet en VOO. Je woning dient via een aansluitkabel worden aangesloten op het dichtstbijzijnde distributiepunt.

Als er geen distributiepunt is in je straat , betekent dit dat er op dit moment geen kabelnetwerk beschikbaar is. De installatie van internet- en tv-diensten is in dit geval helaas niet mogelijk.

Hoe verloopt de kabelaansluiting van mijn woonst op het netwerk?

Tijdens de interventie controleert de technicus ter plaatse of je huis goed is aangesloten op het distributiepunt. Er zijn verschillende soorten distributiepunten. Het kunnen grijze kastjes zijn in jouw straat (1) of palen in je straat (2) of kastjes op een gevel (3). Afhankelijk van je situatie zullen verschillende acties moeten worden uitgevoerd door de Orange-technicus of door jezelf.


Het dichtstbijzijnde distributiepunt


(1) Grijze kastjes op straat


(2) Palen op straat


(3) Kastjes op voorgevels

Wat doet de Orange-technicus :

  • Op privéterrein legt hij de aansluitkabel tussen het distributiepunt en het huis (voor kabellengtes tot 20 meter).
  • Hij verbindt* de aansluitkabel met het distributiepunt.
  • Hij installeert je diensten, controleert de wifi-ontvangst in je huis en configureert de wifi op één van je toestellen: bijvoorbeeld op je smartphone, tablet of pc.

Wat moet ik doen:

  • Is dit een nieuwe kabelaansluiting en ben je huurder? Zorg er dan voor dat je de toestemming van je verhuurder hebt voor alle werkzaamheden die de technieker mag uitvoeren, zoals het doorboren van muren.
  • Is dit een nieuwe kabelaansluiting en het distributiepunt is een grijs kastje (1) of paal in je straat (2) (dus niet aan het huis bevestigd)? Dan dien je eerst een wachtbuis tussen het distributiepunt en het huis te plaatsen. Gedetailleerde instructies kan je hieronder vinden.

  • De instructies openen

Wat doet de Orange-technicus niet :

  • Het plaatsen en aansluiten van kabels op het publieke domein
  • Het plaatsen en aansluiten van kabels langer dan 20m
  • In het geval van een ondergrondse verbinding: het graven van sleuven of putten op privé-eigendom
  • In het geval van een ondergrondse verbinding: de installatie van een wachtbuis tussen het distributiepunt en de woning

* In sommige gebieden wordt de aansluitkabel aangesloten via het Fluvius-netwerk. Je hoeft niet aanwezig te zijn voor deze werkzaamheden. De eerste keer dat de Orange-technicus komt, zal hij een nieuwe afspraak met je maken om de installatie van je diensten af te ronden. Klik hier voor de betreffende gemeenten.

** Indien je vaste diensten al actief zijn, stelt de technicus voor om een expert te sturen om een offerte op te stellen (gratis). Voor de uit te voeren werkzaamheden vragen we de offerte te aanvaarden en te ondertekenen. De betaling gebeurt vervolgens via je Orange-factuur.

button.link, a.link { color: #000000; background-color: transparent; font-weight: bold; position: relative; margin-top: 0px; display: inline-block; border: none; padding: 0; text-decoration: underline; } button.link:after, a.link:after { content: "\f135"; color: #000000; font-size: 10px; font-family: "orange-icons"; position: absolute; left: auto; right: -15px; top: 5px; transition: .2s all ease-in-out; } button.link:hover, button.link:active, button.link:focus, a.link:hover, a.link:focus, a.link:active { color: #ff7900; } button.link:hover:after, button.link:active:after, button.link:focus:after, a.link:hover:after, a.link:focus:after, a.link:active:after { right: -20px; color: #ff7900; }
Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden