Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Het netwerk van Orange

Werkzaamheden aan ons mobiele netwerk

Sinds 2021 is Orange België begonnen met een grootschalig moderniseringsprogramma van haar mobiele netwerk om de evolutie van het gebruik van haar klanten te anticiperen. Dit grootschalige project, dat betrekking heeft op ons gehele mobiele netwerk in België, zou in 2026 moeten worden afgerond.

Welke impact zullen deze werkzaamheden op u hebben?

  • Tijdens de werkzaamheden in uw buurt (max. 4 weken) kunt u storingen ondervinden tijdens uw mobiele gesprekken en surfsessies (2G/3G/4G).
  • Uw vaste lijn, internet/wi-fi blijven normaal functioneren.

Een duidelijke en transparante informatiecampagne

Om te kunnen anticiperen en vooruit te plannen, informeert Orange Belgium al zijn particuliere en zakelijke klanten vooraf per e-mail en sms, 2 weken voordat de werkzaamheden aan de antennes in de buurt van je woon- en werkplaats moeten worden uitgevoerd. Je ontvangt ook een eerste herinnerings-sms 1 week voor en een tweede 2 dagen voor de interventie. Als je ondanks al onze inspanningen een vermindering van de dekking merkt of verbindingsproblemen ondervindt, aarzel dan niet om onze FAQ's te raadplegen, die regelmatig zullen worden bijgewerkt met de planning van de werkzaamheden.

Bij Orange zetten we ons in om je een steeds efficiënter netwerk te bieden en je te begeleiden in het hart van de digitale evolutie. Bedankt voor je begrip en vertrouwen.

Waarom zijn deze werkzaamheden nodig?

  • Om u overal waar u het nodig heeft toegang te bieden tot 4G en 5G

Deze transformatie is bedoeld om u een geoptimaliseerde 4G-dekking en een verbeterde servicekwaliteit te bieden, of u nu thuis of buitenshuis bent. Deze gemoderniseerde infrastructuur dient ook als basis voor de uitrol van het 5G-netwerk van Orange. Klik hier voor meer informatie over onze 5G-initiatieven.

  • Om de toename van het gebruik te anticiperen

Van jaar tot jaar zien we een sterke toename van mobiele gesprekken en surfen. Deze intensivering vereist de installatie van nog krachtigere apparatuur van de laatste generatie om u de best mogelijke ervaring te bieden.

  • Om het energieverbruik te verminderen

De nieuwe antennes en technologieën zullen minder energie verbruiken, waardoor we onze ecologische voetafdruk kunnen verminderen.

Wat zal de omvang van de verstoringen zijn?

  • Er kunnen tijdelijke verstoringen en onderbrekingen optreden in bepaalde gebieden tijdens de werkzaamheden. Gezien de omvang van de werkzaamheden en mogelijke onvoorziene omstandigheden kunnen we helaas niet precies aangeven wanneer de verstoringen zullen plaatsvinden.
  • We plannen de werkzaamheden zo dat er geen storingen optreden in aangrenzende gebieden.
  • We zijn ons ervan bewust dat deze verstoringen en onderbrekingen erg vervelend zijn wanneer u belt of surft met uw mobiele telefoon. We doen er alles aan om de overlast tot een minimum te beperken en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

 

Wat u thuis en in de omgeving zult merken:

Onderbrekingen van mobiele gesprekken en surfen (2G/3G/4G)

Vertragingen bij het verzenden en ontvangen van sms-berichten

 

Hoe kan ik verbonden blijven tijdens de werken?

Wat blijft werken

  • oproepen naar het noodnummer 112
  • je vaste internet
  • je wi-fi thuis
  • je tv
  • je vaste lijn (als je die hebt)
  • mobiel bellen en surfen, sms'en buiten de werkzone

Opgelet

Als je tijdens de werken in je buurt contact wilt opnemen met de hulpdiensten, bel dan 112 (niet 100 of 101).

Je kunt contact opnemen met de hulpdiensten via je mobiele telefoon, maar ook via een vaste lijn als je die hebt. Vaste telefonie blijft normaal werken tijdens de werken.

 

Zodat je thuis ongestoord kunt blijven bellen

Over het algemeen is het mogelijk om op internet te surfen met een ander apparaat of door je smartphone aan te sluiten op het wi-fi. Er zijn ook oplossingen om te bellen.

Heb je een wi-fi-verbinding? Dan kun je bellen met een van deze apps: WhatsApp / Messenger / Skype / Microsoft Teams
 

Met deze apps kun je een van je contacten bellen die ze ook gebruikt.

Met de meest recente smartphones kun je bellen via wi-fi zonder een app te gebruiken.

Met deze optie schakelt je smartphone automatisch over naar je wi-fi wanneer je die nodig hebt, zonder dat je een app hoeft te gebruiken. Deze technologie heet Voice over WiFi.

In welke regio's vinden momenteel werkzaamheden plaats?

Ontdek op de interactieve kaart hieronder in welke regio's Orange zijn expertise inzet om zijn mobiele netwerk te moderniseren en de 5G-technologie uit te rollen.

Deze upgrades worden met de hoogste precisie uitgevoerd, zodat de storing op het mobiele netwerk beperkt blijft tot enkele uren, hooguit een dag. Paniek is niet nodig, want je kan op elk moment je vaste verbinding gebruiken.

Het kan zijn dat je in bepaalde regio's tijdelijk niet op het netwerk geraakt, thuis of op het werk. Geen zorgen, wij houden je op voorhand op de hoogte via e-mail of sms van de werken die voorzien zijn op de antennes in de buurt van waar je woont en werkt.

Wij bij Orange stellen alles in het werk om ons netwerk voortdurend te verbeteren en je te begeleiden in het hart van de digitale evolutie. Bedankt voor het begrip en het vertrouwen.