Orange Mobile Serenity Plus
Bescherm al je apparaten en surf met een gerust hart
Met de applicatie Orange Mobile Serenity Plus ben je volledig beschermd. Een klassieke antivirus die je beschermt wanneer je via het wifinetwerk bij je thuis of op een publieke plaats surft, of op het mobiele netwerk in België of het buitenland.
-
Veiligheidswaarschuwingen: Krijg meldingen wanneer je een website probeert te openen die bij Orange bekend staat als kwaadaardig.
-
Contentfilter: Blokkeer bepaalde categorieën van ongewenste websites (gewelddadige websites, gamingsites, 18+ enz.).
-
Dreigingsdetectie: Spoor kwaadaardige applicaties en bestanden op je apparaten op.
-
Veiligheidscontrole: Ga na of je e-mailadres niet gehackt werd.
Goed om te weten
Deze applicatie maakt deel uit van ons programma Mobile Serenity. Als je ervan wil genieten, moet je nagaan of de Orange Mobile Serenity-optie (inbegrepen in al onze Orange Mobile-abonnementen en €3/maand voor Go-abonnementen) werd geactiveerd via je Klantenzone of je My Orange-app (alleen toegankelijk vanaf de account van de persoon die verantwoordelijk is voor de betaling)
Zodra de optie is geactiveerd en de app gedownload, krijg je via je Klantenzone toegang tot het online portaal. Volg de instructies om de applicatie te koppelen aan je account. Ziezo, je geniet nu van al onze gratis beschermingsapplicaties!
Een waterdichte beveiliging voor jou en je gezin
Dit moet je allemaal weten
1. Wat moet er op mijn toestel worden ingesteld om te worden beschermd door Mobile Serenity Plus ?
Zolang je geen standaardinstellingen hebt gewijzigd en geen AddBlocker, VPN of Apple's iCloud Private Relay gebruikt, biedt Mobile Serenity Plus je een basisbescherming vanaf het uitpakken. Om je echter volledige bescherming te bieden, moet je de Mobile Serenity Plus -app ook op je toestel installeren. Om volledig beschermd te zijn met Mobile Serenity Plus download en installeer je de app van de Google Play Store of de Apple Store. Om de app te activeren heb je een token nodig die je kunt verkrijgen door in te loggen op de Mobile Serenity Plus-webpagina en een nieuw toestel toe te voegen op de toesteloverzichtpagina. Na de succesvolle toevoeging ontvang je het token voor de activering van de app. Je kunt nu de app activeren! Na de succesvolle installatie van de Mobile Serenity Plus -app en de activering van de Safe Connection ben je volledig beschermd op je mobiel en elk WiFi-netwerk.
2. Welke apparaten worden ondersteund door Mobile Serenity Plus ?
De Mobile Serenity Plus-app kan worden uitgevoerd op alle apparaten die minimaal iOS 14 of Android 8 ondersteunen.
3. Ik heb de Mobile Serenity Plus-app geactiveerd op mijn toestel, maar de web UI geeft nog steeds aan dat de app niet is geactiveerd. Wat kan ik doen?
Helaas heeft je webbrowser de webpagina niet automatisch vernieuwd. Vernieuw de pagina met het toesteloverzicht door op reload of F5 te drukken in je webbrowser.
4. Ik kan mijn favoriete aangesloten luidspreker niet vinden wanneer Mobile Serenity Plus is geactiveerd?
Het is mogelijk dat het activeren van de Mobile Serenity Plus beveiligde verbinding de verbinding met je aangesloten toestel blokkeert. Schakel hiervoor je beveiligde verbinding uit terwijl je jouw luidspreker gebruikt. En vergeet niet om het daarna opnieuw te activeren.
5. Mijn Android Auto of Car Play wordt niet meer geactiveerd in mijn auto wanneer mijn Mobile Serenity Plus oplossing is geactiveerd.
Het is mogelijk dat het activeren van de Mobile Serenity Plus beveiligde verbinding de verbinding met je voertuig blokkeert. Schakel hiervoor de beveiligde verbinding uit tijdens het gebruik van de Android Auto of Car Play service. En vergeet niet om het daarna opnieuw te activeren.
6. Beschermt de Mobile Serenity Plus-app (Android & iOS) mij wanneer ik een VPN (Virtual Private Network) gebruik ?
Zodra je een andere VPN-verbinding activeert, wordt de Veilige verbinding vanwege de technische beperkingen van VPN (er is slechts één VPN tegelijk toegestaan) automatisch gedeactiveerd door het besturingssysteem. Vanaf dat moment kun je niet meer worden beschermd door Mobile Serenity Plus! Hou er rekening mee dat je na gebruik van de andere VPN-verbinding de Veilige verbinding opnieuw moet activeren in de Mobile Serenity Plus-app. Om beschermd te blijven, raden we je aan GEEN VPN- of adblocker-app op je apparaten te installeren!
7. Ik kan geen profiel verwijderen! Hoe kan ik dat doen ?
Controleer ook of er geen apparaten meer zijn toegewezen aan dit profiel. Als er nog apparaten aan zijn toegewezen, moet je deze eerst verplaatsen naar een ander profiel. Daarna kun je het profiel verwijderen.