Menu
Hulp & Support

Ik heb een smartphone met Android


Opgelet : Het Android-besturingssysteem van je toestel is voortdurend in evolutie.
Om de optimale configuratie voor jouw telefoon te kennen, raden we aan onze online configuratie tool te gebruiken.

 

Ik ontvang de oproepen of sms’jes van bepaalde nummers of personen niet.

Controle:

Je ontvangt de oproepen of sms’jes van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je Android-smartphone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.

Instructies van Orange:

Voor oproepen

1. Om je lijst van geblokkeerde nummers te bekijken, ga naar Instellingen > Applicaties > Telefoon

2. Dan klik op Oproep weigeren > Lijst voor automatisch weigeren

 

3. Je ziet nu de de lijst die alle geblokkeerde nummers bevat. Nummers die op de lijst voorkomen, kan je er gewoon uit verwijderen om op de “ - ” in rood te kikken. Daarna ontvang je weer oproepen van die nummers

 

NB : Afhankelijk van welke Android-versie op je toestel is geïnstalleerd, is het mogelijk dat je deze procedure moet volgen: Om je lijst van geblokkeerde nummers te bekijken, ga naar Contacten > Instellingen > Blokkering annuleren

Voor sms’jes

1. Om je lijst van geblokkeerde nummers te bekijken, ga naar Instellingen > Applicaties > Berichten

2. Dan kies de optie Spamfilter > Spamberichten

 

Opgelet: als je een andere applicatie gebruikt voor je sms’jes moet je de instellingen van die applicatie wijzigen.

Het lukt me niet verbinding te maken met het 4G-netwerk.

Controle:

Lukt het je niet om verbinding te maken met het 4G-netwerk van Orange? Mogelijk zijn de instellingen die je Android-smartphone gebruikt niet juist geconfigureerd.

Instructies van Orange:

1. Om de configuratie van je instellingen te controleren, ga naar Instellingen > Mobiele netwerken

2. Dan kies je de optie Namen toegangspunten > Klik op het wiel-icoon

 

3. Op Android zijn de instellingen de volgende:
Authentification = PAP APN Type = Standaard Proxy, port, user en wachtwoord hoeven niet ingevuld te zijn

 

 

Het lukt me niet verbinding te maken met het 4G-netwerk. Hoe test ik de andere netwerken om te weten wat de oorzaak is van het probleem?

Controle:

Lukt het je niet om verbinding te maken met het 4G-netwerk (LTE) van Orange? Dan kan het nuttig zijn om de andere netwerken (2G, 3G) snel eens te testen. Onze klantendienst staat je met raad en daad bij.

Instructies van Orange:

1. Om de connectiviteit op andere netwerken te controleren, ga naar Instellingen > Mobiele netwerken

 

2. Dan kies je de optie Netwerkmodus. Hier kan je kiezen om verbinding te maken via 3G en 2G (WCDMA/GSM) of alleen via 3G (WCDMA) of 2G (GSM)

 

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden