Menu
Hulp & Support

Mijn toestel is verloren of gestolen: Wat nu?

Vind je je gsm of je tablet niet meer? Misschien heb je hem verloren of heeft iemand hem gestolen? Geen paniek! Wij helpen je verder aan de hand van enkele gemakkelijke stappen.

Opgelet: is je gsm of tablet verzekerd met Mobile Insurance? Volg dan deze stappen om een schadegeval aan te geven.

Blokkeer je simkaart

Het eerste wat je moet doen, is je simkaart laten blokkeren en naar de politie gaan om aangifte te doen van de diefstal (tenminste, als je gsm of tablet gestolen is).

Hoe blokkeer ik mijn simkaart?

Om je abonnement te blokkeren, contacteer ons op 0800 95 95 5. Zit je in het buitenland? Bel dan naar +32 495 95 95 00.

Zodra je ons op de hoogte brengt van het verlies (of de diefstal) van je gsm blokkeren we je simkaart om frauduleus gebruik te voorkomen. Je simkaart wordt meteen gedeactiveerd. Let wel: je simkaart werd gedeactiveerd, maar je abonnement wordt niet beëindigd.

Een herlaadkaart kan niet geblokkeerd worden. Je kan wel een nieuwe simkaart aanvragen en je belwaarde wordt behouden.

Blokkeer je toestel

Wanneer je ons contacteert om je simkaart te blokkeren, kunnen we ook je toestel blokkeren. Als je een aangifte doet bij de politie, blokkeren ze je toestel gewoonlijk niet. Bezorg ons het serienummer of IMEI-nummer van je toestel en wij doen het nodige om te vermijden dat iemand ongewenst je gsm of tablet gebruikt.

Waar vind ik het serienummer of IMEI-nummer?

We raden je aan om dit nummer preventief ergens te noteren. Dit nummer bestaat uit 15 tekens en je vindt het terug

  • op de doos van je toestel
  • op je aankoopfactuur
  • onder de batterij van je toestel
  • wanneer je de code *#06# ingeeft, gevolgd door de beltoets.

Vraag een nieuwe simkaart aan

Om een nieuwe simkaart te bestellen, zijn er twee mogelijkheden:

  • Online in je Klantenzone. Je kan je nieuwe simkaart erg gemakkelijk en in enkele kliks bestellen in de tab "Mijn toestellen". Je ontvangt je nieuwe kaart binnen enkele werkdagen met de post. Vervolgens kan je hem meteen online activeren in je Klantenzone. Deze dienst is volledig gratis.
  • Ga naar je dichtstbijzijnde Orange-shop en je krijgt meteen een nieuwe multiformaat simkaart. Deze wordt geactiveerd binnen enkele uren zodat je zo snel mogelijk van je nieuwe toestel kan genieten.

 

Opgelet:
Denk eraan om je contacten regelmatig te bewaren. Voor meer informatie over het bewaren van je contacten, klik hier.

Heb je een abonnement? Je abonnement loopt gewoon verder en je blijft je voordelen van je tariefplan behouden.
Heb je een herlaadkaart? Je resterende belwaarde wordt automatisch overgezet naar je nieuwe simkaart.

Goed om te weten

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden