Loop je decoder vast, start je tv-decoder niet op, reageert je decoder niet of heb je een probleem met het beeld. Hieronder beschrijven voor elk type probleem met je tv-decoder een kort stappenplan. Wij betreuren dat je deze problemen ondervindt en willen je alvast bedanken voor je begrip.

De tv-decoder werkt niet

  1. Controleer of je Orange decoder aanstaat: lampje status-indicator is groen , rood is stand-by.
  2. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten.
  3. Verwijder de stekker van je tv-decoder uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek de stekker terug in.
  4. Start je decoder opnieuw op.
  5. Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].

Er is geen tv-signaal

  1. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, vooral de coaxkabel tussen de tv-decoder (RF IN) en de muuraansluiting.
  2. Verwijder de stekker van je tv-decoder uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek de stekker terug in.
  3. Start je decoder opnieuw op.
  4. Indien het internet functioneert, probeer dan om opnieuw het zoeken van de zenders op te starten.
  5. Ga naar Menu > Instellingen > Techniek > Zenders zoeken en start de wizard.
  6. Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].

Geen toegang tot bepaalde zenders

  • Zwart scherm met een groene hand op enkele zenders: het is een lokale zender die slechts in bepaalde regio's toegankelijk is.
  • Zwart scherm met een groene hand op alle of de meeste zenders: in dat geval gaat het om een activeringsprobleem van je tv-rechten. Je neemt best telefonisch contact met onze klantendienst op het nummer 5000 optie [4][4].

Geen afbeeldingen zichtbaar in de tv-gids

Je tv-decoder is wellicht niet verbonden met het internet. Je kan de status nakijken in Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Controleer internetverbinding.

  1. Indien de status “niet verbonden” aangeeft, controleer dan of de Ethernet/UTP-kabel overal goed is aangesloten.
  2. Gebruik je wifi, controleer dan met je smartphone of laptop of dit goed werkt in de buurt van de tv-decoder. Indien nodig kan je gebruik maken van een powerline adapter om het wifibereik te versterken of verbind je de tv-decoder met de modem via een Ethernet/UTP-kabel.
  3. Je kan de verbinding opnieuw instellen via Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Netwerkverbinding wizard
  4. Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].

Het beeld is van slechte kwaliteit

  • Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, vooral de coaxkabel tussen de tv-decoder (RF IN) en de muuraansluiting.
  • Je kan de kwaliteit van het signaal controleren via Menu > Instellingen > Technisch > Signaal info. Duidt de status op een niet-conform signaal, neem dan telefonisch contact met onze Klantendienst op het nummer 5000 optie [4][4].

Klik hier om de handleiding van de decoder te bekijken of raadpleeg de meer uitgebreide informatie in het Help-menu van je tv-decoder.

Heeft deze pagina je verder geholpen?

Onze Orange gebruikers geven je een antwoord op jouw vragen!

Ontdek Tribe, het forum van Orange, een heleboel antwoorden op allerhande vragen verstrekt door onze leden.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Geen nood, stel je vraag meteen aan onze community!

95% kans op een antwoord

2050 geaccepteerde oplossingen

Vind jouw antwoord op Tribe
Communauté Tribe