Als je een probleem hebt bij het verzenden of ontvangen van sms’jes, volg eerst onze algemene stappen en nadien afhankelijk van je smartphone kan het nuttig zijn om de instellingen van een aantal opties te controleren:

Algemene stappen

Sms’en worden verstuurd via het nummer van de berichtencentrale: +32495002530. Dat nummer staat al voorgeprogrammeerd op je simkaart. Of je dit nummer juist hebt ingegeven, kijk je als volgt na:

  1. Klik op “Berichten” in het hoofdmenu van je gsm.
  2. Klik op “Berichtenopties”.
  3. Kies “Nummer van de berichtencentrale”.
  4. Tik + 32 495 002 530 in en druk op “OK”.
  5. Als je het nummer van de berichtencentrale op deze manier niet vindt, raadpleeg dan de handleiding van je gsm.
  6. Zorg er ook voor dat je berichten worden verstuurd als “Tekst”, “Standaard” of “sms’.

Super belangrijk

Als je correspondent niet bereikbaar is of als het geheugen van de simkaart vol is, bewaart Orange je bericht nog 72 uur. Binnen die tijd wordt je bericht opnieuw verzonden zodra je correspondent opnieuw bereikbaar is of plaats heeft vrijgemaakt in het geheugen van zijn simkaart. Hebben wij na 72 uur je correspondent nog steeds niet kunnen bereiken, dan wordt je bericht gewist uit de berichtencentrale en wordt het niet meer verzonden.

Je beschikt over een iPhone

Je ontvangt de sms’jes van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.

  1. Instellingen > Telefoon > Geblokkeerd
  2. Om een nummer te deblokkeren, tik op ‘Wijzig’ bovenaan rechts, er verschijnt een icoontje verboden toegang links van het nummer
  3. Tik op dat icoontje en vervolgens op ‘Deblokkeer’
  4. Je kan weer sms’jes ontvangen van het nummer dat je zonet hebt gedeblokkeerd

Je beschikt over een Android Smartphone (Samsung, Huawei, ….)

Je ontvangt sms’jes van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je Android-smartphone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers

  1. Instellingen > Applicaties > Berichten
  2. Dan kies de optie Spamfilter > Spamberichten
  3.  

    Opgelet : als je een andere applicatie gebruikt voor je sms’jes moet je de instellingen van die applicatie wijzigen.

Je beschikt over een Windows Phone

Je ontvangt de sms’jes van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je Windows Phone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers

  • Instellingen > Bel- en sms-filter > Geblokkeerde sms’jes

Heeft deze pagina je verder geholpen?

Onze Orange gebruikers geven je een antwoord op jouw vragen!

Ontdek Tribe, het forum van Orange, een heleboel antwoorden op allerhande vragen verstrekt door onze leden.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Geen nood, stel je vraag meteen aan onze community!

95% kans op een antwoord

2050 geaccepteerde oplossingen

Vind jouw antwoord op Tribe
Communauté Tribe