Menu

Als je een probleem hebt bij het verzenden of ontvangen van sms’en, volg eerst onze algemene stappen en nadien afhankelijk van je smartphone kan het nuttig zijn om de instellingen van een aantal opties te controleren:

Algemene stappen

Sms’en worden verstuurd via het nummer van de berichtencentrale: +32495002530. Dat nummer staat al voorgeprogrammeerd op je simkaart.

Om met Android-smartphones het nummer te controleren, ga je als volgt tewerk: 

  1. Klik op “Berichten” in het hoofdmenu van je gsm.
  2. Klik op “Berichtenopties”.
  3. Kies “Nummer van de berichtencentrale”.
  4. Tik + 32 495 002 530 in en druk op “OK”.
  5. Als je het nummer van de berichtencentrale op deze manier niet vindt, raadpleeg dan de handleiding van je gsm.
  6. Zorg er ook voor dat je berichten worden verstuurd als “Tekst”, “Standaard” of “sms’.

Voor iOS: je iPhone zal dit nummer rechtstreeks van de SIM kaart aflezen. Je kan hier niets manueel aanpassen. Het enige dat je kan doen wanneer de berichten niet correct verzonden worden, is de instellingen van het netwerk herinitialiseren: 
Instellingen > Overdragen of de iPhone herinitialiseren > Herinitialiseren > Herinitialiseer de netwerkinstellingen van uw iPhone.                                                                            
Het enige nadeel hiervan is dat je al jouw paswoorden voor wifi opnieuw zal moeten invoeren. 

Belangrijk:

Als je correspondent niet bereikbaar is of als het geheugen van de simkaart vol is, bewaart Orange je bericht nog 72 uur. Binnen die tijd wordt je bericht opnieuw verzonden zodra je correspondent opnieuw bereikbaar is of plaats heeft vrijgemaakt in het geheugen van zijn simkaart. Hebben wij na 72 uur je correspondent nog steeds niet kunnen bereiken, dan wordt je bericht gewist uit de berichtencentrale en wordt het niet meer verzonden.

Je beschikt over een iPhone

Je ontvangt de sms’en van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.

  1. Instellingen > Telefoon > Geblokkeerd
  2. Om een nummer te deblokkeren, tik op ‘Wijzig’ bovenaan rechts, er verschijnt een icoontje verboden toegang links van het nummer
  3. Tik op dat icoontje en vervolgens op ‘Deblokkeer’
  4. Je kan weer sms’en ontvangen van het nummer dat je zonet hebt gedeblokkeerd

Je beschikt over een Android Smartphone (Samsung, Huawei, ….)

Je ontvangt sms’en van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je Android-smartphone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers

 

Opgelet : als je een andere applicatie gebruikt voor je sms’en moet je de instellingen van die applicatie wijzigen.

  1. Instellingen > Applicaties > Berichten
  2. Dan kies de optie Spamfilter > Spamberichten

Je beschikt over een Windows Phone

Je ontvangt de sms’en van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je Windows Phone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers

  • Instellingen > Bel- en sms-filter > Geblokkeerde sms’en

Vind meer informatie over SMS versturen  op ons Tribe forum.

Heeft deze pagina je verder geholpen?

Onze Orange gebruikers geven je een antwoord op jouw vragen!

Ontdek Tribe, het forum van Orange, een heleboel antwoorden op allerhande vragen verstrekt door onze leden.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Geen nood, stel je vraag meteen aan onze community!

95% kans op een antwoord

2050 geaccepteerde oplossingen

Vind jouw antwoord op Tribe
Communauté Tribe