zonder mobiel internet zitten is best lastig, daarom raden we je aan om de algemene stappen te volgen en nadien afhankelijk van je smartphone kan het nuttig zijn om de instellingen van een aantal opties te controleren:

Ik ben een nieuwe klant

Ben je een nieuwe klant bij Orange of heb je je smartphone in een andere winkel gekocht? Dan ligt het probleem met je mobiele internetverbinding waarschijnlijk aan je APN-instellingen (Access Point Name). Om je toestel correct in te stellen, raden we je aan om onze online configuratietool te raadplegen .

Op deze pagina doe je het volgende:

  • Duid het model van jouw smartphone aan
  • Klik op het logo ‘Internet’
  • Kies voor de automatische instelling (indien beschikbaar voor jouw toestel) of manueel
  • En volg verder de instructies

Algemene stappen

  1. Bekijk je verbruik. Misschien heb je al je maandelijkse surfvolume opgebruikt.
  2. Is je 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op je gsm? Je kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren.
  3. Herstart je smartphone om de automatische configuratie van je toestel te activeren.
  4. Test je simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of je smartphone.

Je beschikt over een iPhone

  1. Deactiveer de functie ‘Internet EU’ : Instellingen > Mobiel netwerk
  2. Schuif de regelaar naar links om de functie Internet EU uit te schakelen
  3.  

    >

Super belangrijk

Orange zendt 4G-signalen uit op twee frequenties: 800 MHz en 1800 MHz. Die twee frequenties worden niet in elke stad simultaan gebruikt. De iPhone 5 is alleen compatibel met de 1800 MHz-frequentie en dus heb je mogelijk niet in alle steden toegang tot 4G.

Opgelet: de iPhone 5s 5c, en nieuwere modellen zijn wel compatibel met beide frequenties.

Je beschikt over een Android smartphone(Samsung, Huawei, …)

  1. Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken
  2. Selecteer vervolgens de optie Namen toegangspunten > klik op het wielicoontje
  3.  

  4. Op Android zijn de instellingen de volgende:Authentification = PAP APN Type = Standaard Proxy, port, user en wachtwoord hoeven niet ingevuld te zijn
  5.  

     

Je beschikt over een Windows Phone

Indien je er niet in slaagt om je te verbinden met het 4G-netwerk, is het een goed idee om een snelle test op de andere netwerken uit te voeren

Om de andere netwerken te testen:

  1. Om de verbinding van de andere netwerken te testen, ga naar Instellingen > Mobiele Netwerken
  2. Je kan je nu verbinden met enkel het 3G-netwerk (WCDMA) en/of 2G-netwerk (GSM)

Omdat de besturingssystemen (iOS, Android, Windows Phone) soms erg verschillend van elkaar zijn, neem zeker een kijkje naar onze configuratietool voor je smartphone op onze website. We tonen je de weg naar de optimale configuratie van je toestel.

Heeft deze pagina je verder geholpen?

Onze Orange gebruikers geven je een antwoord op jouw vragen!

Ontdek Tribe, het forum van Orange, een heleboel antwoorden op allerhande vragen verstrekt door onze leden.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Geen nood, stel je vraag meteen aan onze community!

95% kans op een antwoord

2050 geaccepteerde oplossingen

Vind jouw antwoord op Tribe
Communauté Tribe