Menu
Hulp & Support

Ik heb geen mobiel internet op mijn smartphone?

Zonder mobiel internet zitten is best lastig, daarom raden we je aan om de algemene stappen te volgen en nadien afhankelijk van je smartphone kan het nuttig zijn om de instellingen van een aantal opties te controleren:

Ik ben een nieuwe klant

Ben je een nieuwe klant bij Orange of heb je je smartphone in een andere winkel gekocht? Dan ligt het probleem met je mobiele internetverbinding waarschijnlijk aan je APN-instellingen (Access Point Name). Om je toestel correct in te stellen, raden we je aan om onze online configuratietool te raadplegen .

Op deze pagina doe je het volgende:

  • Duid het model van jouw smartphone aan
  • Klik op het logo ‘Internet’
  • Kies voor de automatische instelling (indien beschikbaar voor jouw toestel) of manueel
  • En volg verder de instructies

Algemene stappen

  1. Bekijk je verbruik. Misschien heb je al je maandelijkse surfvolume opgebruikt.
  2. Is je 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op je gsm? Je kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren.
  3. Herstart je smartphone om de automatische configuratie van je toestel te activeren.
  4. Test je simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of je smartphone.

Je beschikt over een iPhone

  1. Deactiveer de functie “Roaming” (surfen in het buitenland) 

     
  2. Selecteer “Opties mobiele data”

     
  3. Schuif de regelaar naar links om de functie “Dataroaming » uit te schakelen

     

Je beschikt over een Android smartphone (Samsung)

  1. Deactiveer de functie “Roaming” (surfen in het buitenland): ga naar “Instelligen” dan “Verbindingen”

     
  2. Selecteer “Mobiele Netwerken”

     
  3. Schuif de regelaar naar links om de functie “Roaming” uit te schakelen

 

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden