Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Hoe weet ik zeker of ik met mijn smartphone en simkaart in het buitenland zal kunnen bellen, surfen enz.?

Stel voor je vertrek een aantal zaken op orde:

  1. Controleer of je gsm compatibel is met het netwerk op je bestemming (2G/3G/4G). Sommige operatoren in het buitenland hebben geen 2G-netwerk meer. Als je gsm nog van een oudere generatie is, bestaat de kans dat je geen verbinding kan maken met het 3G/4G-netwerk.
  2. Controleer of de telefoonnummers in je contacten worden voorafgegaan door het landnummer (+324xxxxxxxx). Om te kunnen sms'en, moet ook het nummer van de berichtencentrale (SMSC) in dat formaat op je gsm zijn opgeslagen: +32495002530.
    • Hoe check ik dat op mijn iPhone?
      Geef op je toetsenbord de code *#5005*7672# in en tik op de beltoets.
    • Hoe check ik dat op mijn Android?
      Geef op je toetsenbord de code #*#4636#*#* in en tik op de beltoets.
  3. In sommige landen heb je de pincode van je voicemail nodig om je berichten te kunnen beluisteren. Leer je pincode daarom vanbuiten.

Indien je tijdens je verblijf netwerkproblemen ondervindt:

  • Probeer eerst eens je telefoon opnieuw op te starten;
  • Indien het probleem aanhoudt, probeer je verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel je netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.

Indien je tijdens je verblijf niet meer kan surfen:

  • Controleer onder Gegevensgebruik op je gsm of mobiele gegevens in het buitenland zijn ingeschakeld.
  • Standaard is de limiet van je Travel Data Control vastgelegd op 50 € (excl. btw). Je kan die limiet altijd aanpassen in de My Orange-app (tariefplan en opties > geactiveerde opties) of een extra surfherlaadbeurt aankopen.
Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden