Je nummer behouden

Je bent een nieuwe Orange-klant en kiest voor een van onze abonnementen.

  • Als je een gsm-abonnement online bestelt, kies dan voor "Behoud je nummer" bij het invullen van de gegevens om je nummer te behouden.
  • Als je een nieuw abonnement aanvraagt in een Orange-shop, zal een van onze medewerkers je helpen bij het invullen van de documenten die nodig zijn om je nummer over te dragen bij de activering van je abonnement.

Concreet, hoe gebeurt de overdracht van mijn nummer?

  • Na activering van je abonnement laat je de simkaart van je oude operator best in je gsm zitten om bereikbaar te blijven.
  • Je ontvangt een sms om de overdracht van je nummer aan te kondigen. Wij zorgen dat je nummer binnen één werkdag nadat je aanvraag is verwerkt in ons systeem wordt overgezet. Merk op dat er enige tijd kan verstrijken tussen het moment dat wij je aanvraag ontvangen en het moment waarop deze door ons systeem wordt verwerkt.
  • Nadat je deze sms hebt ontvangen, vervang je je oude simkaart in je gsm door je nieuwe Orange-simkaart. Je hebt nu tijdelijk geen toegang tot het netwerk. Geen nood, de overdracht van je nummer neemt niet meer 30 minuten in beslag.
  • Wanneer je gsm het Orange-netwerk weergeeft, is de overdracht gebeurd. Je vrienden en familie kunnen je nu opnieuw bellen op je oude gsm-nummer.

Je bent al Orange-klant en stapt over van een herlaadkaart naar een abonnement.

Bij de overstap op een abonnement, hoef je niet van simkaart te veranderen. Wij activeren je nieuwe abonnement binnen de 48 uur met behoud van je huidige nummer. En je belkrediet? Ook dat verlies je niet! Dat wordt afgetrokken van je eerste factuur met de vermelding “Belkrediet”.

 

Meer info over Orange-abonnementen