Menu
Hulp & Support

Abonnement met smartphone, hoe verander ik van toestel?

Heb je een abonnement met smartphone met de optie Smart Data of Smart Deal en wil je jouw toestel wijzigen? Hieronder vind je alle informatie.

Mijn tariefplan wijzigen

Je kan jouw abonnement wijzigen via je Klantenzone of in jouw dichtstbijzijnde Orange-shop. Afhankelijk van je profiel, zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

Op elk moment, je kan steeds kiezen voor een hoger tariefplan, maar ook voor een lager tariefplan dan je huidige. Als u daarentegen voor de Smart Data-optie hebt gekozen, blijft de prijs van uw optie hetzelfde voor de duur van de getrouwheidsperiode en wordt deze na 24 maanden automatisch gedeactiveerd.

Je tariefwijziging zal geactiveerd worden binnen 48 uur, ongeacht de manier waarop je deze aangevraagd hebt.

Goed om te weten:

  • De tariefwijziging heeft geen invloed op de start- en einddatum van het contract
  • Personal Check Up houdt rekening met al deze informatie om je een tariefwijziging voor te stellen.

Overschakelen naar een herlaadkaart

Als je wil overstappen naar een herlaadkaart, of als de hierboven voorgestelde opties niet werken, neem contact op met onze klantendienst op het nummer 50005432 (gratis met je Orange-toestel), of via 02 745 95 00 (met een ander toestel, lokaal tarief).

Mijn toestel (smartphone of een ander toestel) wijzigen:

Je kan steeds kiezen voor een andere toestel. Let wel op: als je dit wil doen voor het einde van je contract, wordt de restwaarde van je toestel aangerekend (bedrag dat je nog voor je toestel zou betalen tot einde van je contract). Om dit te doen, neem contact op met onze klantendienst via 50005432 met je Orange-nummer (gratis), via 02 745 95 00 met een ander nummer (lokaal tarief).

Bereken de restwaarde voor je toestel:

Je restwaarde bij de start van je looptijd (maand 0) is de oorspronkelijke verkoopprijs van je toestel verminderd met het bedrag dat je voor je toestel betaald hebt.

Bijvoorbeeld: een iPhone van € 800 - € 560 betaald = € 240 restwaarde

Deze restwaarde wordt gedeeld door het aantal maanden dat je verkoopsovereenkomst loopt, 24 maanden.

In dit voorbeeld: je overeenkomst loopt 24 maanden, dus € 240 / 24 maanden = € 10 / maand.

Elke maand dat je je smartphone behoudt, is in dit voorbeeld 10 euro minder restwaarde te betalen voor je toestel bij eventuele vroegtijdige stopzetting van het contract. Als je bijvoorbeeld wil weten hoeveel restwaarde je moet betalen als je je overeenkomst stopzet na 18 maanden (= 6 maanden resterende looptijd), moet je de maandelijkse restwaarde vermenigvuldigen met het aantal maanden voor het oorspronkelijke einde van de looptijd.

In dit voorbeeld: indien je je contract wil opzeggen na 18 maanden, betekent dit dat je 6 maanden voor het voorziene einde van de looptijd de overeenkomst stopzet. Dus : € 10 x 6 maanden = € 60 restwaarde te betalen bij vroegtijdige stopzetting van je contract

Bekijk een voorbeeld van een Restwaarde tabel op 24 maanden.

 
Looptijd Resterende looptijd Restwaarde toestel
0 maanden 24 maanden 240 €
1 maand 23 maanden 230 €
2 maanden 22 maanden 220 €
3 maanden 21 maanden 210 €
4 maanden 20 maanden 200 €
5 maanden 19 maanden 190 €
6 maanden 18 maanden 180 €
7 maanden 17 maanden 170 €
8 maanden 16 maanden 160 €
9 maanden 15 maanden 150 €
10 maanden 14 maanden 140 €
11 maanden 13 maanden 130 €
12 maanden 12 maanden 120 €
13 maanden 11 maanden 110 €
14 maanden 10 maanden 100 €
15 maanden 9 maanden 90 €
16 maanden 8 maanden 80 €
17 maanden 7 maanden 70 €
18 maanden 6 maanden 60 €
19 maanden 5 maanden 50 €
20 maanden 4 maanden 40 €
21 maanden 3 maanden 30 €
22 maanden 2 maanden 20 €
23 maanden 1 maand 10 €
24 maanden 0 maanden (einde contract) 0 €

 

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden