Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Problemen met mobiel internet

Lukt het niet meer om je smartphone te verbinden met het mobiel netwerk van Orange? We raden je aan om eerst het volgende te proberen:

  • Bekijk je verbruik. Misschien heb je al je maandelijkse surfvolume opgebruikt.
  • Is je 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op je gsm? Je kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren.
  • Herstart je smartphone om de automatische configuratie van je toestel te activeren.
  • Test je simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of je smartphone.

Goed om te weten:

Ben je een nieuwe klant bij Orange of heb je je smartphone in een andere winkel gekocht? Dan ligt het probleem met je mobiele internetverbinding waarschijnlijk aan je APN-instellingen (Access Point Name). Om je toestel correct in te stellen, raden we je aan om onze online configuratietool te raadplegen.
Op deze pagina doe je het volgende:

  • Duid het model van jouw smartphone aan
  • Klik op het logo ‘Internet’
  • Kies voor de automatische instelling (indien beschikbaar voor jouw toestel) of manueel
  • En volg de instructies

 

Afhankelijk van je smartphone kan het nuttig zijn om de instellingen van een aantal opties te controleren:

 

Je beschikt over een iPhone:

Probeer dit eens:

Als je je iPhone met iOS8 niet meer kan verbinden met mobiel internet, bekijk in de instellingen van je toestel of de optie “EU-internet” uitgeschakeld is. Deze functie blokkeert de toegang tot het mobiele internet van Orange, zowel in België als in het buitenland.

Om deze functie te deactiveren:

  1. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk
  2. Schakel de knop uit om EU-internet uit te schakelen.

Goed om te weten:

Heb je een iPhone 5 en werkt je 4G-verbinding niet optimaal ? Orange gebruikt twee frequenties voor 4G: 800 Mhz en 1800 Mhz. Deze twee frequenties worden niet tegelijk gebruikt in elke regio. Omdat de iPhone niet compatibel is met de frequentie 1800 Mhz, is het mogelijk dat je niet kan verbinden met 4G in bepaalde regio’s.

Nota: iPhones 5S en 5C zijn wel compatibel met beide frequenties.

Je beschikt over een Android smartphone:

Probeer dit eens:

Als je je smartphone niet kan verbinden met het 4G-netwerk van Orange, is het mogelijk dat je toestel niet correct is ingesteld.

Om je smartphone te configureren:

  1. Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken

     

  2. Selecteer vervolgens de optie Namen toegangspunten > klik op het icoontje
  3. In Android moet je de volgende configuratie instellen:

Authenticatie = PAP APN Type = default Proxy, port, user en wachtwoord moeten niet ingevuld worden.

Goed om te weten:

Kan je je niet met het 4G-netwerk verbinden ? Je kan gemakkelijk een snelle test uitvoeren op 2G/3G.

Om andere netwerken te testen:

  1. Om de verbinding van de andere netwerken te testen, ga naar Instellingen > Mobiele netwerken

  2. Selecteer vervolgens de optie Netwerkmodus, je kan je ook verbinden met enkel het 3G-netwerk (WCDMA) en/of 2G-netwerk (GSM)

Je beschikt over een Windows Phone:

Goed om te weten:

Indien je er niet in slaagt om je te verbinden met het 4G-netwerk, is het een goed idee om een snelle test op de andere netwerken uit te voeren.

Om de andere netwerken te testen:

  1. Om de verbinding van de andere netwerken te testen, ga naar Instellingen > Mobiele netwerken
  2. Je kan je nu verbinden met enkel het 3G-netwerk (WCDMA) en/of 2G-netwerk (GSM)

Goed om te weten:

Omdat de besturingssystemen (iOS, Android, Windows Phone) soms erg verschillend van elkaar zijn, neem zeker een kijkje naar onze configuratietool voor je smartphone op onze website. We tonen je de weg naar de optimale configuratie van je toestel.

Indien je problemen aanhouden, gelieve contact op te nemen met onze klantendienst via 5000.

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden