Hoe kan ik bepaalde nummers blokkeren ?
Orange Blocking Solutions
Om onaangename verrassingen te vermijden blokkeert Blocking Solutions gratis de toegang tot diensten naar keuze:
- Het versturen en ontvangen van premium sms’jes en mms’jes die gelinkt zijn aan spelletjes op tv (61xx-nummers).
- Het versturen en ontvangen van premium sms’jes en mms’jes die gelinkt zijn aan ontspanning, spelletjes, logo’s en beltonen (5xxx/6xxx-nummers en 9500 tot 9999).
- Het versturen en ontvangen van alle premium sms’jes en mms’jes (behalve 1xxx en 8xxx).
- Het versturen en ontvangen van premium sms’jes en mms’jes (behalve 1xxx en 8xxx alsook 2xxx/3xxx/4xxx die gelinkt zijn aan parkeerfaciliteiten in sommige gemeenten enz.).
- Alle oproepen naar premium 090-nummers.
- Het versturen en ontvangen van alle premium sms’jes en mms’jes met 18+ inhoud.
- De toegang tot het 18+ gedeelte van het mobiele portaal van Orange.
Deze dienst is gratis. Neem gerust contact op met ons om deze dienst te activeren.
Orange Telefoon
De Orange Telefoon-app vervangt je traditionele bel-app op je Android-toestel. Orange Telefoon achterhaalt de identiteit van wie je belt. Niet alleen van de nummers die tussen je contacten staan, maar ook van de professionals en bedrijven die je bellen. Onbekende nummers? Verleden tijd! Beter nog: de app herkent zelfs ongewenste oproepen (bijvoorbeeld van bedrijven die overal rondbellen om je producten te verkopen die je toch niet nodig hebt). Je kan zelfs te opdringerige nummers blokkeren, zodat ze je nooit meer kunnen terugbellen.
Ontvang je ongewenste oproepen?
Eerst en vooral, onthoud dat je een oproep van een verdacht nummer nooit mag beantwoorden of terugbellen. Om dit type van oproepen tegen te gaan, zijn er verschillende oplossingen:
- Contacteer ons om te weten of de instellingen van je gsm je toelaten om verdachte nummers te blokkeren. Je kan ook een kijkje nemen op onze online configuratietool.
- Je kan ook gratis van nummer veranderen als je dat wenst. Daarvoor kan je terecht in je dichtstbijzijnde Orange-shop.
-
Vervolgens is er de optie om een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, door dit formulier in te vullen. Lees alle informatie over de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Goed om te weten: eens de Ombudsdienst ingrijpt, wordt deze jouw aanspreekpunt.
- Van zodra het telefoonnummer en de naam van de beller gekend zijn, kan je klacht neerleggen bij de politie.