Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Hoe kan ik eSIM activeren?

Je bent een bestaande klant

Ik heb een Orange-abonnement of prepaidkaart, en wil de fysieke simkaart in mijn toestel overzetten naar een eSIM.

 

  1. Via My orange: onze beste oplossing, snel en eenvoudig.
    Activeer je eSIM met enkele klikken. Ga naar de rubriek: Mijn producten beheren > eSIM activeren. Kan als je geconnecteerd bent via het Orange mobiel netwerk dus geen wifi.

  2. In een Orange-Shop:
    Vous préférez être accompagné pour votre transition vers l’eSIM ? Pas de souci ! Rendez-vous dans l’un de nos shops et laissez-nous vous aider.

Ik heb al een Orange-abonnement en koop een nieuw toestel met een korting via de Smart Deal- of Smart Data-optie van Orange. Ik activeer de eSIM van mijn nieuw toestel :

 

  1. Via My Orange : onze beste oplossing, snel en eenvoudig.
    Activeer je eSIM met enkele klikken. Ga naar de rubriek: Mijn producten beheren > eSIM activeren op een nieuw toestel. Er verschijnt een QR-code op je huidig toestel. Die scan je met het nieuwe toestel. Zolang je de QR-code niet scant, wordt de transfer niet opgestart.

  2. In een Orange-Shop:
    We helpen je graag verder met de switch te maken en bezorgen je een QR-code in onze shops. Let wel, de transfer wordt onmiddellijk opgestart zodra je de QR-code scant. Neem je liever wat meer tijd om de overdracht naar je nieuw toestel grondig uit te voeren, opteer dan de QR-code mee te nemen naar huis of te ontvangen op je e-mailadres.

Ik koop een nieuw, eSIM-compatibel toestel. Hoe activeer ik de eSIM?

  1. Via My Orange-app
    > Mijn producten beheren > Activeer eSIM op dit toestel. Geen QR-code nodig. Zorg dat je geconnecteerd bent via het mobiele netwerk van Orange, geen wifi. Éénmaal activering voltooid, simkaart verwijderen en toestel uit- en aanzetten.

  2. In een Orange-shop:
    De verkoper maakt een QR-code aan in de Orange-shop. Als je een iPhone hebt, is er geen QR-code meer nodig. De eSIM wordt automatisch geïnstalleerd zodra je je nieuwe toestel uit de doos haalt en opstart.

Je bent een nieuwe klant

Ik neem een nieuw Orange-abonnement met een eSIM-compatibel toestel. Ik kies een nieuw nummer of zet mijn huidig nummer van mijn vorige provider over naar Orange.

Je hebt dan 2 opties:

  1. Via een Orange-shop:  

    1. Met een iPhone: geen QR-code meer nodig, de verkoper scant het EID-nummer (op de doos). Zodra ik mijn iPhone uitpak en opstart, wordt de eSIM automatisch geïnstalleerd.

    2. Met een Android-toestel: ik ontvang een QR-code in de Orange-shop. De eSIM wordt geïnstalleerd op mijn toestel na het scannen van de QR-code met mijn camera. Zodra de nummeroverdracht is uitgevoerd, komt de eSIM automatisch actief te staan.

  2. Online :
    eSIM is beschikbaar via onze webshop. Om veiligheidsredenen gebruiken we itsme® om je te identificeren. Je ontvang een mail met een QR-code. Enige wat je hoeft te doen is de QR-code te scannen met de camera van je nieuwe toestel.

 

Veelgestelde vragen en problemen oplossen

Mijn huidig toestel is niet eSIM-compatibel. Als ik de eSIM probeer te activeren in de My Orange-app wat gebeurt er dan?

In dat geval verschijnt de functie niet. My Orange detecteert of het gebruikte toestel eSIM compatibel is of niet. Dit gaat dus niet.

Hoeveel keer kan ik een poging doen om een eSIM te activeren?

Aantal keer is gelimiteerd tot 3.
Bij de 4de poging krijg je een foutmelding in de My Orange-app en moet je 24u wachten alvorens opnieuw te proberen.

Ik heb mijn eSIM geactiveerd en het werkt maar ik kan geen iMessage meer versturen met mijn iPhone, wat nu?

De oplossing is eenvoudig: ga naar Instellingen > 'Berichten' en schakel ‘iMessage’ in.
Je kan ook het telefoonnummer instellen. Klink daarvoor op 'Stuur en ontvang via' en selecteer je telefoonnummer (iMessages ontvangen en versturen via).

Ik heb getracht een pincode te activeren op mijn eSIM. Ik heb uiteindelijk mijn pin geblokkeerd en mijn toestel vraagt de pukcode, wat nu?

Als je je pincode van je eSIM zou blokkeren dan vraagt je toestel naar een pukcode. Deze bekom je op de gebruikelijk manier: via je Klantenzone > Mijn toestellen > Mijn simkaart deblokkeren of door te bellen naar 5000, optie 4 > 1 > 1

Met een eSIM van Orange wordt er geen pincode geleverd. De functie is wel beschikbaar op je smartphone. Als je ze tracht te activeren, vraagt je toestel naar een pincode. We raden je aan deze instellingen ongewijzigd te laten.

Ik heb de QR-code om een eSIM te activeren gescand maar heb de installatie via het besturingssysteem van mijn toestel vroegtijdig afgebroken. Kan ik het opnieuw proberen?

Als je eSIM-activering in het besturingssysteem van je toestel niet voltooid hebt, kan je de QR-code opnieuw scannen. Tot 5 keer in totaal. Eénmaal de eSIM geactiveerd, is de QR-code niet meer geldig.

Ik heb de eSIM van mijn toestel verwijderd. Wat nu?

Dit is te vermijden. Je moet opnieuw een eSIM installeren. We helpen je graag verder in een Orange-shop.

Ik wil mijn eSIM overzetten van mijn huidige smartphone naar een nieuwe via ‘Quick Transfer’. Het nieuwe toestel meldt dat het overzetten niet lukt en dat ik een QR-code moet aanmaken. Wat moet ik doen?

Ga met je oude toestel in de My Orange-app > Mijn producten beheren > Activeer eSIM op een nieuw toestel. Er verschijnt een QR-code op het scherm. Het volstaat deze te scannen met de je nieuwe toestel en je bent klaar.

(Voor iPhones: deze procedure is geldig tot en met december 2024, daarna is ze niet meer nodig).

 

Wat zijn de voordelen van eSIM?

Waarom kiezen voor eSIM in plaats van een fysieke simkaart? Ontdek hier alle voordelen van eSIM.

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden