Overslaan en naar de inhoud gaan
Hulp & Support

Alles over de sms STOP van Orange

Het komt voor dat fraudeurs gsm-nummers proberen te stelen door dit over te dragen naar een andere operator. Zoals aangegeven op onze pagina met belangrijke informatie, hebben we een sms STOP ingevoerd om je te beschermen.

Wanneer we een vraag voor een nummeroverdracht naar een andere operator krijgen, zal je een officiële sms ontvangen van Orange die je toelaat de aanvraag te annuleren door STOP te antwoorden, of te bevestigen dat de vraag wel degelijk van jou komt door de sms te negeren.

Ik krijg een sms van Orange. Hoe weet ik of die echt is?

Een officiële SMS met betrekking tot de overdracht van nummers (nummeroverdraagbaarheid):

  • vertrekt altijd van het nummer 5000 (voor particuliere klanten) of 5995 (voor professionele klanten),
  • stelt je voor om binnen 8 uur STOP te antwoorden als je de overdracht van het nummer niet gevraagd hebt.
  • De exacte boodschap is de volgende :
    “Orange info: Hallo, we hebben een aanvraag gekregen om je gsm-nummer over te dragen naar een andere operator. Als je dit niet hebt gevraagd antwoord dan met STOP binnen de 8 uur om de aanvraag te annuleren. Anders mag je dit bericht negeren.”
  • Antwoord enkel met STOP in geval van fraude of hacking - andere redenen zijn niet geldig om de portering te stoppen.

Goed om te weten:

  • We zullen je nooit vragen om je wachtwoorden of bankgegevens door te geven.
  • Voor sms-berichten die 's avonds worden ontvangen, wordt een antwoord van jou de volgende ochtend geaccepteerd, zelfs als de 8 uur technisch gezien voorbij zijn.

Ik heb de sms niet binnen de 8 uur beantwoord en heb geen overdracht van mijn nummer gevraagd. Wat kan ik doen?

U kan onze klantendienst bellen op het nummer 5000 om de situatie uit te leggen en te vragen om de nummeroverdracht stop te zetten.

Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden