Menu

Je factuur bevat veel informatie. Maar waar komen deze kosten vandaan? Wij leggen je alles haarfijn uit. Je kan ook onze video met alle genwenste info bekijken.

1. Je eerste factuur is hoger dan verwacht?

Allereerst, welkom bij Orange! Je kan opmerken dat je eerste factuur wat hoger is. Niet bepaald een welkomstgeschenk, maar je hogere factuur heeft te maken met het moment waarop je abonnement is gestart.

Je eerste factuur bestaat uit:

  1. Heb je het abonnement (mobiel en/of internet, tv) halverwege de factuurperiode opgestart? Dan worden de kosten van de eerste halve maand opgeteld. (pro rata)
  2. De vaste prijs van je abonnement (mobiel en/of internet, tv) (+opties die je hebt geactiveerd) betaal je namelijk altijd een maand vooraf.
  3. Eventueel eenmalige kosten: Bijvoorbeeld de aansluitingskosten en de kosten voor het toestel dat je hebt gekocht of de aansluitingskost van je internet- en/of tv-dienst. We sommen hieronder even op de kosten die kunnen gefactureerd worden.

2. Tariefwijziging uitgevoerd?

Onlangs een nieuw abonnement gekozen, maar de abonnementskosten staan twee keer op je factuur. Geen zorgen! Je betaalt niet 2 keer . De factureringsperiode is langer dan normaal. Eenmaal je een tariefwijziging aanvraagt, wordt de aanvraag meteen uitgevoerd.


We leggen het uit aan de hand van een voorbeeld:

  • Voor de dagen die niet gebruikt zijn, maar je wel hebt betaald aan het oude tariefplan krijg je een tegoed. De klant hierboven krijgt een tegoed van -29.81€
  • Je nieuwe tariefplan begint waar je oude eindigt. Vanaf die dag tot en met het begin van je factureringsperiode wordt je het nieuwe tarief aangerekend.Klant betaalt 36.13€ voor zijn abonnement Go Unlimited.
  • Plus de komende maand. De vaste prijs van je abonnement betaal je immers namelijk altijd een maand vooraf.

Je kosten lijken hoger dan verwacht, maar dat is te verklaren door de langere factureringsperiode. Vanaf de volgende factuur, zal het gewoonlijke tarief worden aangerekend.

3. Kosten buiten bundel?

Je buiten bundel alles wat niet inbegrepen is in je abonnement en dat bovenop je abonnementskosten aangerekend wordt. Maar wat houdt dat juist in?

  • als je meer gebeld, ge’smst of gesurft hebt dan wat inbegrepen in je abonnement zit
  • bellen, sms'en, internetten en gebeld worden in landen buiten de EU
  • bellen naar servicenummers, zoals 0900- en 0909-nummers
  • multimedia: premium betaalnummers (zoals parkeer-sms'jes, bustickets De Lijn,…)
  • multimedia: aankopen via Orange factuur

Administratieve kosten voor herinneringen met betrekking tot openstaande facturen kunnen het hogere factuurbedrag ook verklaren.

1ste herinnering Gratis
2de herinnering 10 €
3de herinnering en ingebrekestelling 10 €
Geweigerde domiciliëring wegens onvoldoende saldo bankrekening 9 €
  • De eerste herinnering gebeurt via sms of via e-mail voor professionele gebruikers.
  • 2de en 3de herinnering gebeurt via e-mail of sms (afhankelijk van hoe je je factuur ontvangt)
  • 4de en laatste waarschuwing voor volledige schorsing van je abonnement ontvang je altijd schriftelijk.

4. Je laatste factuur?

Wij vinden het jammer dat je Orange verlaat. Als je je abonnement de afgelopen maand hebt stopgezet, wordt het betaalde abonnementsgeld terugbetaald als een tegoed op je volgende factuur. Wens je meteen een terugbetaling? Bel gewoon onze klantendienst op 5000.

Schadevergoeding in geval van vroegtijdige beëindiging van het contract tijdens de eerste drie maanden van het internet contract worden er een kost van 69 € aangerekend.

5. Gefactureerde kosten

Raadpleeg hier de lijst met de aangerekende kosten.

aangerekende kosten

6. Video

Heeft deze pagina je verder geholpen?

Onze Orange gebruikers geven je een antwoord op jouw vragen!

Ontdek Tribe, het forum van Orange, een heleboel antwoorden op allerhande vragen verstrekt door onze leden.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Geen nood, stel je vraag meteen aan onze community!

95% kans op een antwoord

2050 geaccepteerde oplossingen

Vind jouw antwoord op Tribe
Communauté Tribe