Op je factuur staat heel wat info. Maar waar komen die kosten nu eigenlijk vandaan? Hier lees je meer over je factuur of je kan onze video bekijken om je factuur beter te begrijpen.

Je eerste factuur is hoger dan verwacht?

Allereerst, welkom bij Orange! Je kan opmerken dat je eerste factuur wat hoger is. Niet bepaald een welkomstgeschenk, maar je hogere factuur heeft te maken met het moment waarop je abonnement is gestart.

Je eerste factuur bestaat uit:

  1. Heb je het abonnement (mobiel en/of internet, tv) halverwege de factuurperiode opgestart? Dan worden de kosten van de eerste halve maand opgeteld.
  2. De vaste prijs van je abonnement (mobiel en/of internet, tv) (+opties die je hebt geactiveerd) betaal je namelijk altijd een maand vooraf.
  3. Eventueel eenmalige kosten: Bijvoorbeeld de aansluitingskosten en de kosten voor het toestel dat je hebt gekocht of de aansluitingskost van je internet- en/of tv-dienst. We sommen hieronder even op de kosten die kunnen gefactureerd worden.
Kortom, je betaalt elke maand de abonnementskosten van de volgende periode.

Moet je meer betalen dan verwacht?

Dat kan gebeuren en het is vaak makkelijk te verklaren. Laten we eens samen je factuur onder de loep nemen

  1. je eerste factuur? Dan vind je hier meer info.

    je laatste factuur? Dan vind je hier meer info

    tariefwijziging? Dan vind je hier meer info

  2. kosten buiten bundel?
  3. Je buiten bundel alles wat niet inbegrepen is in je abonnement en dat bovenop je abonnementskosten aangerekend wordt. Maar wat houdt dat juist in?

    • als je meer gebeld, ge’smst of gesurft hebt dan wat inbegrepen in je abonnement zit
    • bellen, sms'en, internetten en gebeld worden in landen buiten de EU
    • bellen naar servicenummers, zoals 0900- en 0909-nummers
    • sms’en naar 4411 of 4810 om een parkeerbeurt te starten of beëindigen
    • sms-ticket 4884 : De Lijn: tickets voor het openbaar vervoer via sms

Administratieve kosten voor herinneringen met betrekking tot openstaande facturen kunnen het hogere factuurbedrag ook verklaren.

1ste herinnering Gratis
2de herinnering 10 €
3de herinnering en ingebrekestelling 10 €
Geweigerde domiciliëring wegens onvoldoende saldo bankrekening 9 €

Hoe?

  • De eerste herinnering gebeurt via sms of via e-mail voor professionele gebruikers.
  • 2de en 3de herinnering gebeurt via e-mail of sms (afhankelijk van hoe je je factuur ontvangt)
  • 4de en laatste waarschuwing voor volledige schorsing van je abonnement ontvang je altijd schriftelijk.

Tariefwijziging uitgevoerd?

Onlangs een nieuw abonnement gekozen, maar de abonnementskosten staan twee keer op je factuur. Geen zorgen! Je betaalt niet 2 keer . De factureringsperiode is langer dan normaal. Eenmaal je een tariefwijziging aanvraagt, wordt de aanvraag meteen uitgevoerd.


We leggen het uit aan de hand van een voorbeeld:

  • Voor de dagen die niet gebruikt zijn, maar je wel hebt betaald aan het oude tariefplan krijg je een tegoed. De klant hierboven krijgt een tegoed van -10.83€
  • Je nieuwe tariefplan begint waar je oude eindigt. Vanaf die dag tot en met het begin van je factureringsperiode wordt je het nieuwe tarief aangerekend.Klant betaalt 17.33€ voor zijn abonnement Arend.
  • Plus de komende maand. De vaste prijs van je abonnement betaal je immers namelijk altijd een maand vooraf.

Je kosten lijken hoger dan verwacht, maar dat is te verklaren door de langere factureringsperiode. Vanaf de volgende factuur, zal het gewoonlijke tarief worden aangerekend.

Je laatste factuur?

Wij vinden het jammer dat je Orange verlaat. Als je je abonnement de afgelopen maand hebt stopgezet, heb je te veel abonnementskosten betaald. Dat deel krijg je terugbetaald als krediet op de volgende factuur. Als je een terugbetaling wil, kan je dit gewoon aanvragen aan medewerkers van onze klantendienst.

Schadevergoeding in geval van vroegtijdige beëindiging van het contract tijdens de eerste drie maanden van het internet contract worden er een kost van 69 € aangerekend.

Gefactureerde kosten

Opstartkosten 49 €
Herstelling
Indien de schade door jou veroorzaakt is of als je een specifieke interventie aanvraagt
99 €
Supplement voor een installatie of interventie ’s avonds (18u - 20u) of in het weekend 30 €
Installatie TV-diensten door Orange-technicus
Voor Love Duo klant die overstapt naar Love Trio
59 €
Opties: Installatie door Orange-technicus
Voor installatie van bijkomende opties die je bestelt als bestaande Orange Love-klant
59 €
Opties: Doe-het-zelf-installatie Gratis
Verhuis Gratis
Niet nagekomen afspraak
Indien je Orange één dag voor de afgesproken datum (voor 12u) niet hebt verwittigd van afwezigheid of afwezig bent of er geen volwassene aanwezig is op het moment van de afspraak zelf.
99 €
Extender WiFi Duo 99 €
Ethernet Switch 20 €
Meervoudige stekkerdoos 5 €
HDMI kabel
Standaard wordt 1m HDMI kabel meegeleverd.
Indien je een langere kabel nodig hebt, wordt deze aangerekend.
15 €
SCART adapter 5 €
Mesh WiFi x1 69.95 €
Mesh WiFi x2 99.95 €
Mesh WiFi x3 139.95 €
Moca 69.95 €

In geval van schade of niet terugbrengen zijn deze kosten van toepassing in de volgende gevallen:

  • de schade werd door jou veroorzaakt
  • je hebt de toestellen niet teruggestuurd na het stopzetten van je abonnement
Tv-decoder 200 €
Love Modem 60 €
Glasvezel Modem 120 €

Heeft deze pagina je verder geholpen?

Onze Orange gebruikers geven je een antwoord op jouw vragen!

Ontdek Tribe, het forum van Orange, een heleboel antwoorden op allerhande vragen verstrekt door onze leden.

Vind je toch geen antwoord op je vraag? Geen nood, stel je vraag meteen aan onze community!

95% kans op een antwoord

2050 geaccepteerde oplossingen

Vind jouw antwoord op Tribe
Communauté Tribe