Menu
Hulp & Support

Mijn My Orange app doet het niet?

Goed om te weten

  • De My Orange-app is voortaan steeds toegankelijk via het Orange Belgium-netwerk of via wifi. Via het netwerk verloopt je nummerherkenning automatisch en krijg je meteen toegang tot de app. Via wifi volstaat het om je telefoonnummer in te geven. Je ontvangt een sms-code die je toegang geeft tot je gegevens.
  • Goed om te weten: het systeem onthoudt je 30 dagen. Als je de app opnieuw opent na 30 dagen, moet je verbinding maken met het 3G/4G-netwerk (weet je nog, het is gratis!) of via wifi. Dan krijg je toegang met de sms-code.
  • Wil je het jezelf makkelijk maken? Zo schakel je je wifi uit:
  • My Orange is niet beschikbaar voor Home Internet-klanten.

op iPhone

  1. Ga naar Instellingen > wifi.
  2. Schakel wifi uit

of

  1. Swipe omlaag om het bedieningspaneel te openen.
  2. Zorg er vervolgens voor dat wifi is uitgeschakeld (grijs).

Eeens de wifi is uitgeschakeld zie je geen wifi-icoontje meer boven in het scherm.

Wifi uitschakelen op Android

  1. Ga naar Instellingen > wifi.
  2. Schakel wifi uit

of

  1. Open het Widget bedieningspaneel.
  2. Zorg er vervolgens voor dat wifi is uitgeschakeld (grijs).

Wifi uitschakelen op Windows Phone

  1. Ga in het beginscherm naar Instellingen > wifi.
  2. Schakel wifi uit

Heb je nog problemen met de applicatie?

  • Open de MyOrange app
  • Ga naar het menu (De 3 verticale balken)
  • Kies "Instellingen"
  • Kies "App-sessie herintialiseren"
  • Als het probleem zich blijft voordoen, verwijder dan de applicatie en installeer deze opnieuw nadat je je smartphone opnieuw hebt opgestart

Heb je een toestel met dual simkaart?

Het is mogelijk dat de My Orange-app niet optimaal werkt wanneer je een gsm met dual simkaart gebruikt. De app werkt immers op basis van simkaart- en nummerherkenning via het mobiele netwerk.

  • Gebruik je slechts één simkaart in je smartphone?

De herkenning van je simkaart loopt in de meeste gevallen automatisch. Het is mogelijk dat je je simkaart absoluut in het eerste simkaartslot moet steken. Dit gebeurt vooral bij Android-versies ouder dan 5.1.

  • Gebruik je beide simkaartslots van je smartphone?

In een gsm met dual simkaart kies je één van beide kaarten als actief (of default) voor mobiel surfen. Als die actieve simkaart in je toestel geen Orange-simkaart is, kan de app je niet herkennen als Orange-klant.

Om dit op te lossen, kan je in de instellingen van je toestel de actieve simkaart voor mobiel surfen aanpassen. Zorg ervoor dat je Orange-simkaart de actieve simkaart is. Indien je dit niet kan instellen of bij sommige specifieke modellen (bv. Huawei P8 / P9), zorg je er best voor dat je Orange-simkaart in het eerste simkaartslot steekt.

Meer informatie over de applicatie My Orange

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden