Menu
Hulp & Support

Hoe installeer ik vaste telefonie?

.help_and_support_sidebar{display:none;}

Enkel klanten met een LOVE-abonnement kunnen de optie Fixed Phone nemen. Je vindt alle informatie over de dienst, de prijs en de inbegrepen landen alsook de voorwaarden op deze pagina. Het vast telefoontoestel is niet in de dienst inbegrepen. Je gebruikt hiervoor je eigen toestel.

De installatie

■ Voor nieuwe LOVE klanten, zal de installatie van Fixed Phone worden gedaan door een Orange technicus op hetzelfde moment als de installatie van internet en TV.

■ Bestaande LOVE klanten kunnen vragen om de optie te activeren in een Orange-shop. Je ontvangt de adapter per post en installeert hem zelf.

Hoe werkt de dienst?

De vaste lijn van Orange gebruikt je internetverbinding (VoIP), om je in contact te brengen met je correspondent. Hiervoor wordt een kleine adapter verbonden met je modem aan de ene kant en met je vast telefoontoestel aan de andere kant.

Voor het installeren van de adapter, wanneer je ervoor gekozen hebt om het zelf te doen, of bij een technisch probleem, kan je de handleiding (pdf) raadplegen.
Let op: De optie Fixed Phone van Orange werkt niet met faxapparaten of alarmsystemen.

Je telefoonnummer behouden of een nieuw aanvragen

Fixed Phone biedt je de mogelijkheid om je huidige vaste nummer te behouden. Nadat we je activeringsaanvraag voor Fixed Phone hebben ontvangen, nemen we contact op met je vorige operator om de overdracht van je nummer te regelen. Let op: zeg je contract bij je vorige operator niet zelf op! Doe je dat toch, dan wordt je nummer weer in omloop gebracht en kunnen we je nummer onmogelijk behouden.

Had je vroeger geen vaste lijn of wil je een nieuw vast nummer? Laat het ons weten. Wij kennen je automatisch een nummer toe. Je kan je toekomstige telefoonnummer niet kiezen.

Je verbruik controleren

Op je Orange factuur vind je de maandelijkse bijdrage, en de kosten voor eventuele gesprekken buiten bundel, in het tariefplan Internet. Je vindt een gedetailleerd maandelijks overzicht van je gesprekken in je Klantenzone onder 'Mijn Facturen' > 'Fixed Phone details' enkele dagen nadat de kalendermaand is afgelopen.

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden