Het installeren van de tv-decoder

Onderstaande informatie is bedoeld voor klanten die zelf een bijkomende tv-decoder installeren.

De tv-decoder werkt niet

  • Controleer of de tv-decoder aanstaat: lampje status-indicator is groen, rood is stand-by.
  • Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten.
  • Verwijder de stekker van je tv-decoder uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek de stekker terug in.
    Start je decoder opnieuw op.
  • Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].

Er is geen tv-signaal

  • Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, vooral de coaxkabel tussen de tv-decoder (RF IN) en de muuraansluiting.
  • Verwijder de stekker van je tv-decoder uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek de stekker terug in.
    Start je decoder opnieuw op.

  • Indien het internet functioneert, probeer dan om opnieuw het zoeken van de zenders op te starten. Ga naar Menu > Instellingen > Techniek > Zenders zoeken en start de wizard.
  • Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].

De zenders zijn niet toegankelijk

  • Zwart scherm met groen hand op enkele zenders: het is een lokale zender die slechts in bepaalde regio's toegankelijk is.
  • Zwart scherm met groen hand op alle of de meeste zenders: in dat geval gaat het om een activeringsprobleem van je tv-rechten. Je neemt best telefonisch contact met onze klantendienst op het nummer 5000 optie [4][4].

Geen afbeeldingen zichtbaar in de tv-gids

Je tv-decoder is wellicht niet verbonden met het internet. Je kan de status nakijken in Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Controleer internetverbinding.

  • Indien de status “niet verbonden” aangeeft, controleer dan of de Ethernet/UTP-kabel overal goed is aangesloten.
  • Gebruik je wifi, controleer dan met je smartphone of laptop of dit goed werkt in de buurt van de tv-decoder. Indien nodig kan je gebruik maken van een powerline adapter om het wifibereik te versterken of verbind je de tv-decoder met de modem via een Ethernet/UTP-kabel.
  • Je kan de verbinding opnieuw instellen via Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Netwerkverbinding wizard.
  • Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].

Het beeld is van slechte kwaliteit

  • Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, vooral de coaxkabel tussen de tv-decoder (RF IN) en de muuraansluiting.
  • Je kan de kwaliteit van het signaal controleren via Menu > Instellingen > Technisch > Signaal info. Duidt de status op een niet-conform signaal, neem dan telefonisch contact met onze Klantendienst op het nummer 5000 optie [4][4].

Terug naar Hulp

Was dit geen antwoord op je vraag?

De Orange Community staat voor jou klaar om je vragen snel te beantwoorden.

Zoeken in de Orange Community