Menu
Hulp & Support

Mijn toestel is verloren of gestolen in het buitenland: Wat nu?

Volg deze stappen bij verlies of diefstal van je telefoon:

  • Blokkeer je simkaart (of eSIM) door te bellen naar de klantendienst op +32 495 95 95 00.
    Zodra je bij ons aangifte hebt gedaan van het verlies of de diefstal van je toestel, blokkeren we onmiddellijk je simkaart om frauduleus gebruik te voorkomen. Opmerking: je simkaart wordt gedeactiveerd, maar je abonnement blijft geactiveerd. Een herlaadkaart kunnen we niet blokkeren. Je kan wel een nieuwe simkaart bestellen en daar de belwaarde van je oude simkaart op overzetten.

    Opmerkingen: 
    • je simkaart wordt gedeactiveerd, maar je abonnement blijft geactiveerd. 
    • Een herlaadkaart kunnen we niet blokkeren. Je kan wel een nieuwe simkaart bestellen en daar de belwaarde van je oude simkaart op overzetten.
       
  • Als de gps op je telefoon is ingeschakeld of er een app voor geolokalisatie op is geïnstalleerd, kan je je toestel proberen terug te vinden.
  • Wanneer je ons vraagt om je simkaart te blokkeren, kan je ons ook vragen om je toestel zelf te blokkeren. Als je aangifte doet bij de politie, kunnen zij niet je gsm of tablet blokkeren. Geef ons het serienummer of IMEI-nummer van je apparaat en wij zullen onze uiterste best doen om te vermijden dat iemand anders je telefoon of tablet gebruikt.
    Waar vind ik het serie- of IMEI-nummer?
    We raden je aan om dat nummer uit voorzorg ergens te noteren. Dat nummer bestaat uit 15 cijfers en vind je terug:
    • ​​​​​op de achterkant van je toestel,
    • op je aankoopfactuur,
    • onder de batterij van je apparaat, of
    • door de code *#06# op je toestel in te toetsen en te drukken op Bellen of Verzenden.
  • Zodra je terug bent van je reis, bestel een nieuwe simkaart in je Klantenzone. Bestel je nieuwe simkaart heel eenvoudig op het tabblad “Mijn toestellen” (dan “Mijn simkaart vernieuwen”) in je Klantenzone en je simkaart wordt binnen de twee werkdagen met de post geleverd. De simkaart activeren doe je vervolgens online in je Klantenzone. Deze dienst is volkomen gratis. Je kan ook een nieuwe multi-format simkaart aanvragen in een van onze Orange-shops. Die wordt binnen enkele uren geactiveerd, zodat je je toestel binnen de kortste keren weer kan gebruiken.

    Om je eSIM te vernieuwen, kan je een nieuw eSIM profiel aanvragen in een van onze shops.
    • Heb je een abonnement? Je abonnement blijft geactiveerd en de voordelen van je tariefplan blijven behouden.
    • Heb je een herlaadkaart? Je belwaarde wordt automatisch overgezet op je nieuwe simkaart.

Als je gestolen gsm verzekerd was, regelt Mobile Insurance alles voor je. Dien online je aangifte in of neem rechtstreeks contact op met SPB vanuit België, telefonisch op 078 15 05 23 of via e-mail: assurancesorangeBE@spb.eu.

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden