Hulp & Support
Hoe bereid ik mijn reis voor?
Op reis gaan, dat is vooral genieten in het buitenland en een ook wat voorbereiding. Daarom zochten wij alle tips die je nodig hebt zodat jij enkel zorgeloos én goed voorbereid hoeft te genieten van je welverdiende vakantie .
Wij stellen voor je vertrek een aantal zaken op orde met deze checklist :
- Controleer of je gsm compatibel is met het netwerk op je bestemming(2G/3G/4G). Sommige operatoren in het buitenland hebben geen 2G-netwerk meer. Als je gsm nog van een oudere generatie is, bestaat de kans dat je geen verbinding kan maken met het 3G/4G-netwerk. Klik hier voor meer informatie.
- Controleer of de telefoonnummers in je contacten worden voorafgegaan door het landnummer (+324xxxxxxxx). Om te kunnen sms'en, moet ook het nummer van de berichtencentrale (SMSC) in dat formaat op je gsm zijn opgeslagen: +32495002530.
- In sommige landen heb je de pincode van je voicemail nodig om je berichten te kunnen beluisteren. Leer je pincode daarom vanbuiten. Als je die code niet kent, kan je een nieuwe pincode kiezen door te bellen naar je voicemail (5555, optie 3/1/1)
- Om je budget in alle transparantie te kunnen beheren, download je de gratis applicatie My Orange en controleer je of je Travel Data Control op de gewenste limiet is ingesteld. Standaard is die limiet ingesteld op 50 € (excl. btw). Je kan die limiet altijd aanpassen in de My Orange-app (Kies "Mijn producten beheren" en selecteer "Opties beheren") of in je klantenzone (Kies "Mijn producten" en selecteer "Opties beheren").
- Om in het buitenland contact op te nemen met de klantendienst , bel je met je gsm naar 5000. Als 5000 niet werkt, bel je naar +32 495 95 95 00. De oproep wordt gefactureerd aan het lokale tarief in het land waarin je je bevindt (Gratis in Europa). Onze administratieve diensten zijn bereikbaar van maandag tot zaterdag tussen 8 en 20 uur en op zondag tussen 10 en 18.30 uur. Onze technische lijnen zijn alle dagen open, ook op feestdagen, van 8 tot 22 uur.
- Controleer of je het beste tariefplan of de beste optie hebt om te bellen, sms'en en/of surfen. Of kies een optie naargelang je bestemming en gebruik (maandelijkse optie of een Pass voor eenmalig gebruik): Traveller (Pass), World Traveller (Pass), Traveller Data .
Opgelet: alleen de hoofdkaart kan de data van een Best Destination-optie/pass gebruiken. Je kan het surfvolume niet delen met een surf extra kaart of andere kaarten.
- Voor apps die automatisch bijgewerkt worden, kan je kiezen om de updates pas te installeren wanneer je verbonden bent via wifi. Volg daarvoor deze stappen:
- Voor Android:
- Open de Google Play Store app
- Tik rechtsboven op het profielicoon
- Ga naar “Instellingen”
- Tik op “Netwerkvoorkeuren”
- Selecteer “Apps automatisch updaten”
- Kies “Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer je verbinding hebt met wifi.”
- Voor iOS:
- Ga naar “Instellingen”
- Selecteer “App Store”
- Vink "app updates" uit.
- Voor Android:
- Schakel ook de wifi-assistentie uit . Bij een zwakker wifisignaal maakt je toestel automatisch verbinding met 3G of 4G en verbruik je dus onbewust data. Ga naar Instellingen of Parameters en schakel de wifi-assistentie uit.
Een beetje hulp nodig?
Nog meer mogelijkheden


