Betalen via je Orange-factuur

Kopen in Google Play

De optie betalen via mijn factuur stelt je in staat om via je Orange-factuur of met de krediet van je Zen-abonnement of herlaadkaart applicaties en multimedia aan te kopen, zoals:

  • games en in-app aankopen,
  • tijdschriften en kranten (categorie 'Kiosk'),
  • muziek (categorie 'Muziek'),
  • films (categorie 'Films'),
  • boeken (categorie 'Boeken').

Nadat je Google-account is geconfigureerd, kan je apps en content aankopen op al je apparaten met Android 2.3 of hoger: je smartphone, tablet, ... Hier vind je alles wat je kan helpen bij het gebruik van Google Play.

De optie betalen via mijn factuur is toegankelijk via wifi én via 4G.

Deze dienst is gratis. Toch kunnen er bijkomende kosten worden aangerekend zoals bijvoorbeeld kosten voor mobiel internet als je je content downloadt via 4G. Je ontvangt een gratis sms met het bedrag en de datum telkens als je content aankoopt.

Om de koopdrang te beheersen, zijn er limieten vastgelegd:

  • Maximaal bedrag per transactie: 25 €
  • Maximaal bedrag voor al je aankopen binnen één maand: 125 €

Je ontvangt een sms'je zodra je een van je limieten hebt bereikt.

De aankopen op mijn factuur raadplegen

Onder 'Betaling van diensten van derden op de Orange-factuur' op je gedetailleerde factuur. Raadpleeg gemakkelijk je facturen in je Klantenzone.

Mijn kinderen beschermen tegen bepaalde inhoud of de dienst blokkeren

Om ongewenste of onbedoelde aankopen in Google Play te vermijden, raden we je aan om de wachtwoordbeveiliging aan te laten

Voor meer informatie, lees het artikel ouderlijk gebruik van Google Play.

Om betalen via de factuur te blokkeren, bel naar onze klantendienst op 50005432. Let op: als je deze dienst blokkeert, kan je ook geen parkeerticket meer kopen via sms.

 

Opgelet: sommige partners bieden een gepersonaliseerde betaalpagina.
Bij een eenmalige aankoop wordt “abonneren” vervangen door “kopen”.
Als je deze dienst via wifi gebruikt, ontvang je via sms een beveiligingscode die je moet invoeren voor een beveiligde betaling van je aankoop.

Hoe uitschrijven?

Via onderstaande link kan je uitschrijven maar gelieve je ervan te vergewissen dat je op het Orange-netwerk (3G/4G) zit indien je op deze link klikt http://mdsp.orange.be/w-ha/aankopen

Hoe kan je deze diensten blokkeren?

Om een dienst te blokkeer bel naar het nummer 50005432.
Een eventuele blokkering van deze diensten blokkeert ook sms parkeren.

Orange, Proximus en Base hebben gedragsregels opgesteld voor Direct Operator Billing diensten aangeboden door derden

Ik ondervind problemen als ik via mijn factuur wil betalen

Je hebt de dienst correct geactiveerd, maar de optie 'Factureren via Orange' verschijnt niet. Gelieve de volgende zaken na te gaan:

  • Je aankoop kost niet meer dan 25 €.
  • Je hebt de maandelijkse limiet van 125 € niet bereikt.
  • Er staat genoeg belwaarde op je herlaadkaart.
  • De optie betalen via mijn factuur is niet geblokkeerd.

Als je problemen blijft ondervinden, bel ons op 50005432.

Betalen via mijn factuur in PlayStation Store of in andere stores

We bieden een gelijkaardige dienst aan samen met onze partners in PlayStation Store. Intussen doen we nog altijd grote inspanningen om je binnenkort ook toegang tot andere stores te verlenen. Bekijk hier de lijst van partners met wie we al samenwerken.

Bekijk de video hieronder en kom meer te weten over het betalen van apps via je factuur:

De optie configureren op mijn Android-smartphone

Alle verschillende manieren om deze optie te configureren vind je op de pagina Betalen via de factuur van Orange.

Er bestaat een tweede configuratiemethode voor Android-smartphones:

  1. Kies je content en tik op de prijs.
  2. Tik op 'Volgende' om je betaalmethode te kiezen.

  1. Kies 'Factureren via Orange'.
  2. Voer je gegevens in en bevestig.

Terug naar Hulp

Was dit geen antwoord op je vraag?

De Orange Community staat voor jou klaar om je vragen snel te beantwoorden.

Zoeken in de Orange Community