Covid-19: Samen verder tegen Corona

Orange België blijft aan je zijde

Onze Orange-shops blijven open en kunnen je dus verder helpen tijdens de normale openingstijden. De extra hygiënemaatregelen blijven natuurlijk gelden, zo garanderen we jouw en onze veiligheid.

Wil je graag onmiddellijk geholpen worden in onze Orange-shops?

Maak dan vooraf een afspraak

Geen zin om naar de winkel te komen? Geen probleem.

We doen, in deze uitzonderlijke tijden, natuurlijk ook extra ons best om jullie verder te helpen via:
orange.be, 5000 (klanten), 0800 8 5000 (niet-klanten) en de My Orange-app.

Een nieuwe data-boost voor voor klanten

  • Al onze klanten met een mobiel abonnement of een Tempo-herlaadkaart (bestaande of nieuwe activaties tot en met 13/12/2020) krijgen 5GB voor de 2 komende maanden (5GB in november en 5GB in december), met een geldigheid van 30 dagen. Om toegang te krijgen tot deze 5GB extra data, accepteren klanten deze data in de MyOrange app. De 5GB zullen ten laatste binnen 10 dagen beschikbaar zijn in MyOrange, dus geen paniek als je niet onmiddellijk je 5GB ziet. Klanten moeten 2 keer de data aanvaarden :één keer voor de maand november en één keer voor de maand december.
  • Alle Flybox-klanten zullen 50GB extra datakrijgen, met een geldigheid van 40 dagen. De 50GB zullen automatisch aan alle Flybox-klanten toegekend worden in de komende 10 dagen.

Dat is niet alles:

We proberen je een vlot en kwalitatief netwerk te garanderen:

Onze technische teams houden het verkeer en het netwerk nauwgezet in de gaten, zodat een vlotte en snelle communicatie, op elk moment, mogelijk blijft.

Een mobiel aanbod met onbeperkt bellen voor het merendeel van onze tariefplannen en voordelen voor families

Onze gloednieuwe Go-abonnementen met meer data en een exclusief voordeel voor families.

Dit aanbod kan worden geactiveerd via het web of via het nummer 0800 8 5000 of in onze Orange-shops.

Meer weten

Met het Love-pack heb je een ook een heel ruim tv-aanbod om je dagen te vullen.

We hebben niet gewacht op moeilijke tijden om je een rijk aanbod te geven.

De beschikbare tv-zenders kunnen variëren per regio.

Ontdek welke zenders jij kan ontvangen
Streaming Eleven Pass

Een optie om al het Belgische voetbal te zien op Eleven, op je tv of via een app die je op elk moment kan activeren.

Ontdek Streaming Eleven Pass

Onbeperkt internet is standaard inbegrepen in ons Love-pack en dat zal zo blijven.

We begrijpen ook dat in deze uitzonderlijke momenten je behoeften kunnen veranderen.

Als je nood hebt aan een nog grotere wifidekking of een krachtigere internetverbinding om je verbinding, werk of contact met je dierbaren beter te beheren, zijn er opties om je Love-pack te verrijken:

Mesh WiFi

Een vloeiende en snelle wifi zonder haperingen, overal in huis.

Meer weten
Internet boost

Surf sneller met een extra 200 Mbps voor 10 €/maand in Vlaanderen en Brussel of voor 15 €/maand in Wallonië en Brussel.

Meer weten

Maatregelen / informatie over Orange

Zijn de Orange-shops open?

Onze Orange-shops blijven open en kunnen je dus verder helpen tijdens de normale openingstijden. De extra hygiënemaatregelen blijven natuurlijk gelden, zo garanderen we jouw en onze veiligheid.

Wil je graag onmiddellijk geholpen worden in onze Orange-shops? Maak dan vooraf een afspraak

Wat zijn de openingsuren van de Orange- klantendienst?

Onze klantendienst is van maandag tot en met zaterdag terug open tussen 08.00 en 20.00 uur.

Zondag en feestdagen: 10 uur tot 18 uur (technische dienst: elke dag, ook op feestdagen: 8 uur tot 22 uur).

Onze hulppagina's, Klantenzone en My Orange blijven 24/7 bereikbaar.

IIk wil mijn simkaart vernieuwen, maar wil liever niet naar de schop?

  1. Een nieuwe simkaart kan eveneens online besteld worden via de klantzone op Orange.be, door in het menu het tabje “Toestellen” te kiezen, en nadien te klikken op de optie “Mijn sim kaart vernieuwen”.
    De kaart wordt binnen 2 werkdagen geleverd. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden kan dit wat langer duren.
  2. Andere manieren om je simkaart te vernieuwen worden geanalyseerd. We zullen ze zo snel mogelijk ter beschikking stellen.

Waarom behouden we de limiet (bij Telenet) als er meer mensen telewerken?

De limiet is 750 GB en dit is ook al een zeer hoog plafond, dus zelfs bij intensiever gebruik zou ons aanbod dit moeten kunnen opvangen.

Bovendien wordt de service, ook al is er een limiet, niet onderbroken wanneer dit plafond wordt overschreden.

Blijft de Fair Use Policy van kracht op het Telenet-netwerk?

Ook voor onze klanten met vast internet (Love DUO/Love TRIO) hebben we goed nieuws.

Ook al blijft onze Fair Use Policy van kracht, zal er wel een positieve aanpassing te merken vallen. De klanten die tijdens deze toch wel speciale periode toch de 750GB overschrijden zullen niet op de standaard smallband (verminderde snelheid) terechtkomen, maar op een aangepaste versie die het dubbele van deze snelheid bedraagt (20Mbps download en 2Mbps upload in plaats van een snelheid van 10Mbps download en 1Mbps upload).

Deze aanpassing zal voorlopig tot 03/05/2020 van kracht zijn.

Enkele belangrijke nota’s:

  • Klanten met Boost hebben dit voordeel al in hun profiel, en voor hen zal er niets veranderen.
  • Deze snelheden zijn enkel tijdens de piekmomenten van kracht (van 17 uur tot middernacht), vanaf middernacht tot 17 uur kan de klant genieten van zijn volledige snelheid.

Vinden er kabelinstallaties plaats ondanks de maatregelen?

  • Installaties / reparaties / verhuis worden nog steeds uitgevoerd omdat de connectiviteit van onze klanten belangrijker is dan ooit.
  • Onze installateurs hebben specifieke aanbevelingen ontvangen met betrekking tot de voorzorgsmaatregelen.
  • Weekendinstallaties en reparaties blijven behouden.
  • Installateurs die tekenen van ziekte vertonen, werken niet.
  • Als een klant ziektesymptomen heeft, vragen we hem om zijn afspraak uit te stellen.

Maatregelen tijdens de interventie

Om je gezondheid en die van onze werknemers te beschermen, hebben we uitzonderlijke maatregelen genomen in strijd tegen Covid-19. Tijdens de interventie:

  • Zorg ervoor dat er maximaal 1 volwassen persoon aanwezig is.
  • Respecteer een fysieke afstand van 1,5 m met de technicus. Hij zorgt voor het ondertekenen van alle interventiedocumenten.
  • Raak geen materiaal aan terwijl de technicus ter plaatse is.

Zou je ziekteverschijnselen vertonen vragen wij je om je afspraak uit te stellen.

Kan ik genieten van het Flybox-aanbod?

Onze Flybox blijft een goede optie als aansluiting voor thuis: 50 + 100 GB voor 20 € / maand. Het pakket biedt 50 GB tussen 6.00 en 18.00 uur en 100 GB vanaf 18.00 uur tot 6.00 uur en in het weekend. We monitoren natuurlijk ook de belasting van ons netwerk met als doel een efficiënte en kwalitatieve service te garanderen voor alle mobiele verbindingen.

Kan ik gebruik van mijn Orange Thank You - cinemavoordeel op dinsdag?

Omdat de bioscopen in België gesloten zijn, bieden we op dinsdag geen gratis tickets meer aan.

Krijgen onze klanten extra tv-content in plaats van de Orange Thank You filmtickets?

We hebben al een rijk aanbod, we hebben al gratis toegang tot veel kanalen waarvoor bij de concurrentie moet worden betaald in een tv-pakket.

We hebben een rijke catalogus voor kinderen (6 kanalen), een enorm aanbod aan entertainment-, sport en internationale informatie- en nieuwszenders.

Hoe kan ik mijn facturen betalen?

Alle automaten zijn beschikbaar om een betaling uit te voeren.

Klanten die betalen via een medewerker van de bank, kunnen dit doen van maandag tot en met vrijdag.

Alle andere betalingsmiddelen zijn beschikbaar: My Orange app, de klantenzone op onze website, PC banking (app en de website van de banken), kredietkaarten, ...

Hoe kan ik mijn Tempo-prepaidkaart herladen?

Tijdens de week zijn herlaadtickets overal beschikbaar. Tijdens het weekend zijn alleen levensmiddelenwinkels (zoals Carrefour) beschikbaar om een herlaadticket aan te kopen.

De klant kan steeds online herladen via onze website of de MyOrange app.

Hoe stuur ik mijn Love-materiaal terug?

  1. k heb een voorschot betaald in de Orange shop:
    Wij trachten een oplossing te vinden waarvan we u zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
  2. Ik heb geen voorschot betaald in de Orange shop:
    • Ik wens mijn smartphone op krediet te kopen: in dit geval is er jammer genoeg geen andere keuze dan de heropening van uw Orange shop af te wachten.
    • Ik wens mijn smartphone aan te kopen zonder abonnement of met de korting verbonden aan een tariefplan : in dit geval kan ik hem aankopen via orange.be of de heropening van de Orange shop afwachten om hem af te halen.

Ook in deze uitzonderlijke tijden, blijven we je steeds helpen via:

  • onze website orange.be
  • de My Orange-app
  • Tribe , de Orange-community waar klanten elkaar helpen.
  • onze klantendienst op 5000 ( maa– zat: 8 – 20 uur / zondag & feestdagen: 10 – 18 uur)
  • op 0800 35 177 voor niet-klanten (maa – vrij: 9 – 20 uur / zat - zon: 10:30 – 18 uur)