Uitzonderlijke tijden vragen uitzonderlijke maatregelen: Orange België blijft aan je zijde

De overheid beveelt ons aan om zoveel mogelijk thuis te blijven om het coronavirus in te dijken. Of je nu alleen bent, samenwonend of een gezin met kinderen hebt, het wordt voor iedereen niet makkelijk. Orange draagt dan ook graag zijn steentje bij.

Extra mobiele data voor al onze klanten met abonnement

  • Alle klanten met een abonnement ontvangen tegen 25 maart 5 GB extra om in contact te blijven met familie en vrienden.
  • Alles wordt automatisch geactiveerd. Je hoeft niets te doen.
  • Geldig gedurende 31 dagen.
  • Voor alle Orange- abonnees (oude tariefplannen en nieuwe GO-abonnementen inbegrepen). Dit geldt niet voor Tempo- of Love-klanten (zonder mobiel).
  • Deze week zal een mededeling worden verstuurd om onze betrokken klanten te informeren.

Dat is niet alles:

We proberen je een vlot en kwalitatief netwerk te garanderen:

Onze technische teams houden het verkeer en het netwerk nauwgezet in de gaten, zodat een vlotte en snelle communicatie, op elk moment, mogelijk blijft.

Een mobiel aanbod met onbeperkt bellen op een groot deel van onze nieuwe en oude abonnementen

Onze gloednieuwe Go-abonnementen met meer data en een exclusief voordeel voor families.

Dit aanbod kan worden geactiveerd via het web of via het nummer 0800 35 177.

Meer weten

Met het Love-pack heb je een ook een heel ruim tv-aanbod om je dagen te vullen.

We hebben niet gewacht op moeilijke tijden om je een rijk aanbod te geven.

De beschikbare tv-zenders kunnen variëren per regio.

Ontdek welke zenders jij kan ontvangen

Onbeperkt internet is standaard inbegrepen in ons Love-pack en dat zal zo blijven.

We begrijpen ook dat in deze uitzonderlijke momenten je behoeften kunnen veranderen.

Als je nood hebt aan een nog grotere wifidekking of een krachtigere internetverbinding om je verbinding, werk of contact met je dierbaren beter te beheren, zijn er opties om je Love-pack te verrijken:

Mesh WiFi

Een vloeiende en snelle wifi zonder haperingen, overal in huis.

Meer weten
Internet boost

Surf sneller met een extra 200 Mbps voor 10 €/maand in Vlaanderen en Brussel of voor 15 €/maand in Wallonië en Brussel.

Meer weten

De gezondheid van onze klanten en medewerkers is en blijft onze prioriteit. Wij steunen daarom alle initiatieven om de verspreiding van covid-19 (het coronavirus) zoveel mogelijk tegen te gaan:

  • Al onze Orange-shops zijn tijdelijk gesloten tot minstens 5 april..
  • Onze online shoponline shop blijft bereikbaar voor al je bestellingen. Leveringen en activeringen kunnen echter wat vertraging oplopen.
  • Installaties / herstellingen / verhuizingen worden nog steeds uitgevoerd.
  • Onze klantendienst blijft beschikbaar via het gratis nummer 5000 (tot 17 uur).

Maatregelen / informatie over Orange

Zijn de Orange-shops open?

Al onze winkels zijn gesloten, inclusief onze winkels in de Carrefour Hypermarkten. Alle klanten die vragen hebben of aankopen willen doen, kunnen:

  • Surfen naar de Orange.be site: om alle informatie terug te vinden over de producten en diensten en om uw aankopen te doen.
  • De klantenzone of de my orange-app gebruiken om selfcare acties uit te voeren: herladen van prepaid-kaarten, aankoop producten, tariefwijzigingen uitvoeren.
  • Bellen naar 5000 (als bestaande klant): om toegang te krijgen tot de klantendienst, extra kaarten toe te voegen of abonneer je op Love.
  • Bellen naar 0800 35 177 (als nieuwe klant) om een abonnement te activeren (mobiel of Love)

Wat zijn de openingsuren van de Orange- klantendienst?

Onze klantendienst is elke dag geopend tussen 08.00 en 17.00 uur. Door onvoorziene omstandigheden zien wij ons genoodzaakt deze maatregel toe te passen, maar blijven zoals steeds ons best doen om u van dienst te zijn en uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Al onze selfcare punten blijven 24/7 bereikbaar.

Hoe kan ik mijn simkaart vernieuwen?

  1. Een nieuwe simkaart kan eveneens online besteld worden via de klantzone op Orange.be, door in het menu het tabje “Toestellen” te kiezen, en nadien te klikken op de optie “Mijn sim kaart vernieuwen”.
    De kaart wordt binnen 2 werkdagen geleverd. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden kan dit wat langer duren.
  2. Andere manieren om je simkaart te vernieuwen worden geanalyseerd. We zullen ze zo snel mogelijk ter beschikking stellen.

Waarom behouden we de limiet (bij Telenet) als er meer mensen telewerken?

De limiet is 750 GB en dit is ook al een zeer hoog plafond, dus zelfs bij intensiever gebruik zou ons aanbod dit moeten kunnen opvangen.

Bovendien wordt de service, ook al is er een limiet, niet onderbroken wanneer dit plafond wordt overschreden.

Blijft de Fair Use Policy van kracht op het Telenet-netwerk?

Ook voor onze klanten met vast internet (Love DUO/Love TRIO) hebben we goed nieuws.

Ook al blijft onze Fair Use Policy van kracht, zal er wel een positieve aanpassing te merken vallen. De klanten die tijdens deze toch wel speciale periode toch de 750GB overschrijden zullen niet op de standaard smallband (verminderde snelheid) terechtkomen, maar op een aangepaste versie die het dubbele van deze snelheid bedraagt (20Mbps download en 2Mbps upload in plaats van een snelheid van 10Mbps download en 1Mbps upload).

Deze aanpassing zal voorlopig tot 03/04/2020 van kracht zijn.

Enkele belangrijke nota’s:

  • Klanten met Boost hebben dit voordeel al in hun profiel, en voor hen zal er niets veranderen.
  • Deze snelheden zijn enkel tijdens de piekmomenten van kracht (van 12u ‘s middags tot middernacht), vanaf middernacht tot 12u ‘s middags kan de klant genieten van zijn volledige snelheid.

Vinden er kabelinstallaties plaats ondanks de maatregelen?

  • Installaties / reparaties / verhuis worden nog steeds uitgevoerd omdat de connectiviteit van onze klanten belangrijker is dan ooit.
  • We geven echter voorrang aan verhuizingen en herstellingen.
  • Onze installateurs hebben specifieke aanbevelingen ontvangen met betrekking tot de voorzorgsmaatregelen.
  • Klanten die te laat uitstel van hun installatie vragen uit angst voor Covid 19, hoeven geen boete te betalen.
  • Weekendinstallaties en reparaties blijven behouden.
  • Installateurs die tekenen van ziekte vertonen, werken niet.
  • Als een klant ziektesymptomen heeft, vragen we hem om zijn afspraak uit te stellen.
  • We werken continu aan continuïteit van onze dienstverlening, maar we volgen ook dagelijks de ontwikkeling van de situatie. Het kan zijn dat sommige installaties opnieuw worden gepland en in dit geval wordt telefonisch contact opgenomen met klanten. Als Orange geen contact heeft opgenomen, dan kan de installatiedatum als bevestigd worden beschouwd.

Kan ik genieten van het Flybox-aanbod?

Onze Flybox blijft een goede optie als aansluiting voor thuis: 50 + 100 GB voor 20 € / maand. Het pakket biedt 50 GB tussen 6.00 en 18.00 uur en 100 GB vanaf 18.00 uur tot 6.00 uur en in het weekend. Op dit moment voorzien we geen extra GB voor ons Flybox-aanbod, gezien we schatten dat de extra tijd online zonder impact op de klantenervaring kan gedragen worden door het inbegrepen volume. Desalniettemin volgen we voortdurend de situatie en het verbruik op. Dit om er steeds zeker van te zijn dat we alle nodige connectiviteit bieden aan onze klanten om hun professionele en persoonlijke activiteiten onder de best mogelijke omstandigheden verder te zetten. We monitoren natuurlijk ook de belasting van ons netwerk met als doel een efficiënte en kwalitatieve service te garanderen voor alle mobiele verbindingen.

Kan ik gebruik van mijn Orange Thank You - cinemavoordeel op dinsdag?

Omdat de bioscopen in België gesloten zijn, bieden we op dinsdag geen gratis tickets meer aan.

Krijgen onze klanten extra tv-content in plaats van de Orange Thank You filmtickets?

We hebben al een rijk aanbod, we hebben al gratis toegang tot veel kanalen waarvoor bij de concurrentie moet worden betaald in een tv-pakket.

We hebben een rijke catalogus voor kinderen (6 kanalen), een enorm aanbod aan entertainment-, sport en internationale informatie- en nieuwszenders.

Hoe kan ik mijn facturen betalen?

Alle automaten zijn beschikbaar om een betaling uit te voeren.

Klanten die betalen via een medewerker van de bank, kunnen dit doen van maandag tot en met vrijdag.

Alle andere betalingsmiddelen zijn beschikbaar: My Orange app, de klantenzone op onze website, PC banking (app en de website van de banken), kredietkaarten, ...

Hoe kan ik mijn Tempo-prepaidkaart herladen?

Tijdens de week zijn herlaadtickets overal beschikbaar. Tijdens het weekend zijn alleen levensmiddelenwinkels (zoals Carrefour) beschikbaar om een herlaadticket aan te kopen.

De klant kan steeds online herladen via onze website of de MyOrange app.

Ik heb een Samsung Galaxy S20, S20+ of S20 Ultra besteld en, gezien de huidige omstandigheden, heb ik mijn toestel nog niet kunnen afhalen in een Orange shop; wat moet ik doen?

  1. k heb een voorschot betaald in de Orange shop:
    Wij trachten een oplossing te vinden waarvan we u zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
  2. Ik heb geen voorschot betaald in de Orange shop:
    • Ik wens mijn smartphone op krediet te kopen: in dit geval is er jammer genoeg geen andere keuze dan de heropening van uw Orange shop af te wachten.
    • Ik wens mijn smartphone aan te kopen zonder abonnement of met de korting verbonden aan een tariefplan : in dit geval kan ik hem aankopen via orange.be of de heropening van de Orange shop afwachten om hem af te halen.

Ik heb een Samsung Galaxy S20+ of S20 Ultra op voorhand besteld tussen 11/02 en 08/03/2020. Heb ik recht op gratis Samsung Galaxy Buds+ ?

Ja, indien de voorwaarden van deze door Samsung georganiseerde promotie vervuld zijn en indien u uw bevestigingsmail van uw voorafbestelling van de S20+ of S20 Ultra goed bewaard hebt, hebt u recht op de aangeboden Galaxy Buds+. Rekening houdend met de huidige omstandigheden, zal de door Samsung bepaalde termijn om uw cadeau te verkrijgen verlengd worden tot 01/06/2020. Ter herinnering, de Galaxy Buds+ dienen via hun website aangevraagd te worden via: orange.be/nl/promo

Opgelet : de promotie van de gratis Galaxy Buds is niet cumuleerbaar met andere geschenken aangeboden bij aankoop van een Samsung Galaxy S20+ of S20 Ultra.

Hoe stuur ik mijn Love-materiaal terug?

We hebben besloten om het terugsturen van het materiaal bij de beëindiging of annulering van je Love-abonnement uit te stellen.

ls je hier na de laatste aankondigingen van de regering berichten over hebt ontvangen, hoef je geen rekening te houden met de aangegeven datum. Zodra de huidige maatregelen zijn opgeheven, nodigen we je uit om de apparatuur zo snel mogelijk naar ons terug te sturen.

Ook in deze uitzonderlijke tijden, blijven we je steeds helpen via:

  • onze website orange.be
  • de My Orange-app
  • Tribe , de Orange-community waar klanten elkaar helpen.
  • onze klantendienst op 5000 ( maa– vrij: 8 – 17 uur / zat - zon: 10 – 17 uur)
  • op 0800 35 177 voor niet-klanten (maa – vrij: 9 – 20 uur / zat - zon: 10:30 – 18 uur)