Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Hoe kan ik mijn facturen betalen?

Om je Orange-factuur te betalen, heb je verschillende mogelijkheden.

1. Via de My Orange-app of Klantenzone

Als je ervoor kiest om jouw betalingen niet te domiciliëren, kan je je facturen betalen via je My Orange-app of in je Klantenzone met een Belgische Visa, Mastercard, Bancontact/Payconiq of Maestro (zelfs al heb je geen pc-banking). Opgelet, dit systeem aanvaardt alleen Belgische kaarten.

Hoe ga je te werk?

A. Via de My Orange-app:

  • Selecteer je “Facturen en betalingen” op het startscherm van je My Orange-app of via het menu.
  • Klik op de gewenste factuur. Hier vind je een overzicht van de 6 laatste facturen.
  • Klik op “Betalen” om je keuze te bevestigen.
  • Selecteer de betaalmethode waarmee je wil betalen en volg de verdere instructies.

B. Online via je Klantenzone:

  • Bovenaan rechts in de startpagina van je Klantenzone zie je de facturen die je nog niet betaald hebt onder “Jouw geschiedenis”. Klik op "Betaal online” naast de factuur die je wilt betalen.
  • In het onderdeel “Facturen” in de Klantenzone vind je een overzicht van de 18 laatste facturen die je nog niet betaald hebt met de vermelding “Te betalen voor:”. Klik op “Betaal online” om de gewenste factuur te betalen.
  • Klik op “Betalen” om je keuze te bevestigen.
  • Selecteer het soort kaart waarmee je wil betalen, geef de gegevens van de kaart in en volg de verdere instructies.

Je hoeft nergens het rekeningnummer van Orange in te geven, noch een gestructureerde mededeling. Je betaling wordt automatisch in onze systemen geregistreerd.
Als de betaling aanvaard is, krijg je hiervan een bevestiging in je browser én je ontvangt een sms’je dat je betaling geregistreerd is.

 

2. Via domiciliëring

Je kan je domiciliëring heel makkelijk zelf activeren in je Klantenzone in het tabblad 'Profiel'. Je ontvangt een bevestiging via e-mail. Achteraf kan je je betaalmethode steeds aanpassen in je Klantenzone.

Naar mijn Klantenzone

 

Liever schriftelijk? Dat kan. Je hoeft enkel het SEPA domiciliëringsformulier in te vullen en aan ons terug te bezorgen.

Domiciliëringsformulier invullen

  • Per post naar ORANGE, PB 950, 1140 BRUSSEL.
  • Per e-mail naar dom_payments@orange.be.
  • Je kan het natuurlijk ook afgeven in een Orange-shop. Vergeet niet om je identiteitskaart en kredietkaart mee te brengen.

 

Als je je domiciliëring wenst stop te zetten, neem dan contact met ons op via dom_payments@orange.be of je kan de stopzetting uitvoeren in je Klantenzone. Ga na of deze stopzetting geen invloed heeft op je huidige abonnementsvoorwaarden.

3. Via overschrijving

Als je ervoor kiest om je betalingen niet te domiciliëren, kan je de factuur ook via overschrijving betalen. Dit kan op het rekeningnummer van Orange:

  • IBAN: BE05 2100 2335 9975
  • BIC: GEBABEBB

De gestructureerde mededeling vind je terug:

  • Op de eerste pagina van jouw factuur onder “Totaalbedrag van deze factuur”.
  • In jouw Klantenzone in het onderdeel “Facturen” naast elke niet betaalde factuur.

Je kan niet meer bellen omdat je te laat hebt betaald? Als je je factuur online betaalt via je Klantenzone activeren wij je nummer in enkele minuten.

Goed om te weten: deze betalingsmethode voor je facturen is enkel toegankelijk als je voor je abonnement geen domiciliëring hebt geactiveerd.

Je hebt op tijd betaald en kan toch niet meer bellen? Via je Klantenzone kan je nagaan of we je betaling goed ontvangen hebben. In dat geval raden wij je aan om eerst je gsm uit te schakelen en opnieuw in te schakelen. Staat je betaling er nog niet bij, dan kan je best in je bankafschriften eens nakijken op welk rekeningnummer en met welke betalingsmededeling je de betaling maakte. De juiste betalingsgegevens van de factuur vind je in je Klantenzone.

Blijken deze juist te zijn, hou dan rekening met de tijd nodig om een overschrijving te verwerken. Voor sommige banken kan dit enkele werkdagen zijn!

Indien je denkt dat er een vergissing gebeurde, neem dan contact op met ons via het nummer 02/745.95.00.

4. Via kredietkaart

Bel ons op het nummer 50005432 (met je Orange-gsm) of 02/745.95.00. Onze medewerkers voeren de betaling onmiddellijk uit, op een veilige en discrete manier.

Wij aanvaarden betalingen met Belgische kredietkaarten van Visa, American Express en Mastercard.

 

Meer informatie over uw facturen en betalingen in onze video of op ons Tribe-forum!

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden