Word vandaag nog lid van Orange Tribe!

Orange Tribe is het nieuwe discussie- en helpforum dat door Orange werd gelanceerd. Iedereen kan erop, dag en nacht, 24 uur op 24. Céline is Digital Interaction Redactor bij Orange. Zij vertelt ons er alles over.

29.01.2018
Door Cédric

Is Orange Tribe het zoveelste forum?
Céline:
'Behalve een forum is het vooral een plaats voor uitwisseling, een plaats zonder verplichtingen ook. Wij hopen dat onze klanten – en daar rekenen we ook onze toekomstige klanten bij – zich het forum snel eigen zullen maken, het zullen gebruiken om elkaar te helpen, te informeren, te adviseren en oplossingen aan te reiken.'

Wat is het verschil met de technische dienst?
'De bedoeling is dat de klant zijn vraag stelt en dat een andere klant hem helpt. We beseffen heel goed hoe één antwoord op een vraag ook andere personen kan helpen. Dat is het geniale eraan! Een wereld van verschil met de one-to-one hulp, wanneer iemand Orange bijvoorbeeld om hulp vraagt over de telefoon, op de website of via de sociale netwerken. Omdat het antwoord publiekelijk gepost wordt, kan de hele community er baat bij hebben.'

Dus we moeten niet vrezen voor het einde van de technische dienst?
'Nee, natuurlijk niet. Het forum vervangt helemaal niet de klantendienst zoals wij die vandaag kennen. 5000 blijft actief, net als onze Facebook- en Twitteraccounts. Het forum komt er gewoon bij. Het is bovenal een plaats voor uitwisseling.'

Tot welke klanten richt je je in het bijzonder, de grootste geeks?
'Orange Tribe is echt bestemd voor alle profielen, jong en minder jong, van tieners tot senioren. De geeks, de man en vrouw in de straat, mensen met vragen en, je hebt het al begrepen, mensen met de antwoorden op die vragen. Ongeacht ze klant zijn bij Orange.'

Waarover wordt er gesproken?
'Smartphones, tablets, tv, de aanbiedingen en diensten van Orange (zoals Orange Love). Maar we hopen de gebruikers snel te stimuleren om verrijkende discussies te voeren over nieuwe technologieën, lifestyle, nieuwe ideeën of trends.'

Er zullen vast ook gebruikers zijn die goeie ideeën aanbrengen die Orange, op termijn, in de praktijk kan brengen ...
'Daar zijn we van overtuigd! We hebben trouwens een rubriek voorzien, 'Orange luistert naar je', maar het is nog even wachten voor die in Orange Tribe wordt geïntegreerd. Het idee – je hebt het al begrepen – is om klanten met suggesties de kans te geven die te posten. En wij zullen natuurlijk naar hen luisteren!'

Ontdek Orange Tribe