Ben je op zoek naar de ware én ben je van plan om binnenkort enkele festivals af te schuimen? Tinder heeft dat goed begrepen. Breng de ganse zomer door al swipend, naar rechts... maar ook naar links.

Muzikale matches
De beroemde datingapp pakt uit met een nieuwe functie. Sinds 1 mei kunnen gebruikers op hun Tinderprofiel aangeven welke festivals ze zullen bezoeken, zodat ze makkelijk in real life kunnen afspreken met hun eventuele matches. Een uitgelezen kans om samen een leuk optredentje mee te pikken ... en wie weet vloeit daar wel iets moois uit voort :-)
Voorlopig is het aanbod beperkt tot een aantal festivals in Engeland, Australië en de VS. Maar we hebben sterke vermoedens dat de optie straks ook naar Europa zal overwaaien. Immers, Live Nation – het bedrijf waar Tinder voor dit project mee samenwerkte – is de organisator van Dour Festival in ons land.
Music, Match, Love
Deze nieuwe functie is ontstaan uit de simpele vaststelling dat het gebruik van de app piekt op festivals. De bedoeling is, volgens de officiële website van Tinder, om een groep te creëren om samen mee naar een festival te gaan. Laat ons zeggen dat de Festival Mode zich voornamelijk richt tot jonge singles die een festivallief zoeken.
Zet je maar schrap, want binnenkort mag je berichtjes verwachten zoals 'Goed, dan zien we elkaar op Couleur Café?'.
Tinder, de nummer 1 datingapp
De eerste resultaten voor 2019 zijn verbijsterend: de app genereerde 230 miljoen euro in het eerste kwartaal, waarmee het voor het eerst beter deed dan Netflix. Sinds de lancering van de app in 2012 hebben ruim 4,7 miljoen gebruikers zich geabonneerd op Tinder Gold.
Een van de redenen voor het succes is wellicht het gebruiksgemak: swipe naar rechts om een profiel te liken, en naar links als je er niet voor warmloopt. Stel dat de andere gebruiker jouw profiel ook liket, heb je een match en kan je privé met elkaar chatten.
Ontdek Tempo Giga