MyMobistar: over de mogelijkheden en het downloaden van onze app!
Tot uw dienst
De MyMobistar applicatie werd iets meer dan een maand geleden gelanceerd en we hebben gemerkt dat sommigen van jullie wat problemen ondervinden met het gebruik ervan. Met deze post willen we uitleggen hoe je toch 100% van de app kunt profiteren.
De app in het kort
De app MyMobistar is beschikbaar voor iOS, Android en Windows Phone, en geeft je de mogelijkheid om altijd een oogje te houden op je verbruik. Het vertelt je hoeveel belkrediet, minuten, sms’jes, of surfvolume je nog overhebt in jouw bundel door middel van een kleurenmeter. Je kunt het ook omdraaien, voor wie wil zien dat het glas halfleeg is in plaats van halfvol.. Als je de instellingen van de weergave van de app op jouw smartphone verandert, zie je hoeveel belkrediet, belminuten, sms’jes of surfvolume je al hebt verbruikt.
Daarnaast kun je met de app gemakkelijk opties in- of uitschakelen, je kunt je laatste 6 facturen raadplegen (en zelfs een grafiek zien waaruit blijkt of er een verandering in jouw verbruik is gekomen). Verder kun je het dichtstbijzijnde Mobistar Center vinden, en heb je altijd essentiële nummers om ons te contacteren binnen handbereik.
En het beste van alles? Het gebruik van de app is gratis, zowel in België als in het buitenland! Dit betekent concreet dat wanner je bezig bent met je MyMobistar app, dit geen effect heeft op jouw datavolume of belkrediet. Kijk wel uit met de navigatie naar het dichtstbijzijnde verkooppunt, navigatie is namelijk wel betalend en het gebruikte datavolume wordt afgetrokken van jouw surfvolume of belkrediet.
Hoe moet ik de app gebruiken?
Sommigen van jullie hebben ons verteld dat de raadpleging van het verbruik via de toepassing niet altijd optimaal werkt. Let erop dat het voor een optimale werking noodzakelijk is om te verbinden met EDGE/3G wanneer je de app voor het eerst opent of downloadt (maak je geen zorgen over je surfvolume, vergeet niet: het is gratis!). Het is belangrijk dat je WiFi helemaal uitgeschakeld is. Dit is nodig zodat het systeem jouw telefoon kan herkennen, en dus alle gegevens van jouw verbruik correct kan laden. Op die manier kan de app het meest nauwkeurige overzicht geven. Hierna kun je de app ook met WiFi gebruiken. Onthoud wel dat het systeem je maar voor 30 dagen kan onthouden, iedere 30 dagen zal je de app dus opnieuw één keer moeten gebruiken via EDGE of 3G, en met je WiFi verbinding uitgeschakeld.
En als ik hem al heb gedownload?
Heb je de app al gedownload en gebruik je hem altijd via WiFi? En ben je niet in staat om jouw verbruik correct te bekijken? Geen paniek. Verbreek de WiFi verbinding van jouw gsm en meld je aan in de app via EDGE/3G. Werkt het nog altijd niet goed? Deinstalleer de app en installeer hem dan opnieuw via EDGE of 3G. Log ook de eerste keer in met EDGE/3G voor een optimale synchronisatie,. Dit kan enkele seconden duren. Hierna zal de app optimaal werken.
Wij werken continue aan de verbetering van onze applicatie, dus aarzel niet om je advies of suggesties met ons te delen!
Tags
Found this useful? Share with