Meer privacy op Facebook, Instagram en Messenger: dit gaat er veranderen
Tot uw dienst
Facebook is de laatste maanden van het ene schandaal in het andere gerold. Logisch dus dat we ons massaal afvragen wat we kunnen doen om onze gegevens beter te beschermen. De website heeft nu beslist om meer in te zetten op beveiliging en privacy. Hoe het dat wil doen, vatten we voor jou samen.
De Facebook-app kreeg een make-over
Het is je vast al opgevallen dat de mobiele app lichter is geworden, met minder blauw en meer witte accenten. De website zal dezelfde weg opgaan. Facebook wil naar eigen zeggen zijn focus verleggen van persoonlijke berichten naar groepen, die nu een centrale rol toebedeeld krijgen in het project. Terwijl je vroeger meer ingesloten was in een filterbubbel, ga je nu uitnodigingen krijgen om lid te worden van themagroepen.
Het tabblad 'Evenementen' werd ook onder handen genomen. De gebruiker moet sneller op de hoogte gebracht worden van evenementen in zijn buurt, dankzij intelligente aanbevelingen op basis van zijn smaak en locatie.
Messenger gaat sneller worden (en eenvoudiger)
Messenger zal zijn interface deze zomer compleet onder handen nemen. De interface moet overzichtelijker en eenvoudiger worden, naar het voorbeeld van WhatsApp. Er wordt een nieuwe functie ontwikkeld, Watch Together ('Samen kijken'), waarmee je met vrienden een uitzending, serie of clip kan bekijken terwijl je een privégesprek voert. Behalve op de smartphone zal Messenger ook zijn intrede maken op Window en Mac, ook weer net als WhatsApp. Je zal dus kunnen chatten, praten of videochatten via de computer.
Een betere camera voor Instagram
Wie al eens een foto met Instagram durft te nemen, weet dat de kwaliteit niet altijd top is. Maar daar komt straks verandering in, want Instagram belooft het fotogedeelte van de app te finetunen met als doel de kwaliteit van zijn foto's te verbeteren. De optie 'Creation' zal het makkelijker maken om je creaties (niet alleen foto's) met allerlei effecten en stickers te delen.
Verder zal het mogelijk zijn om, rechtstreeks in Instagram, geld in te zamelen voor een vereniging of een goed doel. Aan de handen van Facebook blijft niets hangen: 100% van het ingezamelde geld wordt doorgestort! In een eerste fase is deze functie beperkt tot de gebruikers in Noord-Amerika, maar ons land zou nog voor het einde van dit jaar moeten volgen.
Fun Pass social media
Tags
Found this useful? Share with
