LCC bevestigt de kwaliteit van het Orange-netwerk in België

Onderweg

In december 2018 nam het onafhankelijke onderzoeksbureau LCC ons netwerk onder de loep. Wat blijkt? Geen enkel netwerk in België doet beter! En omdat zoiets niet onopgemerkt mag blijven, schreven we dit artikel voor onze blog.

27.02.2019
Door Céline R

Details van het onderzoek door LCC

LCC voerde een onafhankelijk onderzoek uit op basis van verschillende prestaties van het Orange-netwerk in 22 grote steden in België: Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent, Luik, Aalst, Brugge, Genk, Hasselt, Kortrijk, La Louvière, Leuven, Mechelen, Bergen, Moeskroen, Namen, Oostende, Roeselare, Sint-Niklaas, Doornik, Turnhout en Verviers.
Bovendien mat LCC de kwaliteit van ons netwerk op de verbindingswegen (tests in de wagen) tussen die steden en in de metro van Brussel en Antwerpen.
Er werden drie belangrijke aspecten gemeten: de kwaliteit van de telefonie (2G en 3G), de kwaliteit van het mobiel internet (2G, 3G, 4G en 4G+) en tot slot de kwaliteit van de gegevensoverdracht.
Het onderzoek liep van 10 tot 22 december 2018. De drie grote telecomspelers werden met behulp van een Sony Xperia XZ cat9 met elkaar vergeleken.

Resultaten van het onderzoek

De resultaten bevestigen dat Orange in België het beste netwerk heeft voor telefonie, mobiel surfen en gegevensoverdracht.
Onze inspanningen van de laatste jaren om dagelijks in ons netwerk te investeren werpen dus wel degelijk hun vruchten af. En wat meer is: de ervaring van onze klanten gaat er onophoudelijk op vooruit, wat ook onze topprioriteit is.

Wat vindt Orange?

Voor Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium, is dit onomstotelijk bewijs dat Orange naar zijn klanten blijft luisteren en blijft inspelen op hun reële behoeften: "Wat onze klanten willen is eenvoudig. Ze willen overal kunnen bellen en mobiel internetten waar nodig, vooral thuis en op kantoor."
Uiteraard beseffen we dat bepaalde constructies het signaal van onze indoordekking kunnen afzwakken. Daarop antwoordt Michaël Trabbia "dat Orange specifieke – en gratis – oplossingen aanbiedt om de indoordekking te verbeteren, bijvoorbeeld aan de hand van een Femtocell of met de optie Voice over WiFi."
Stefan Slavnicu, Chief Network Officer: "Deze resultaten bevestigen onze inspanningen om onze klanten steeds de beste diensten aan te bieden. Dankzij ons bellen ze vlekkeloos in high definition en kunnen ze ongestoord mobiel internetten, zowel om te streamen als om gegevens te versturen."
Volgens Stefan moeten onze klanten altijd op ons uitstekende 4G-netwerk kunnen rekenen, dat vandaag trouwens nagenoeg 100 % van het Belgische grondgebied outdoor en 82 % indoor dekt.

Ontdek het netwerk van Orange