Tot uw dienst

Ik geraak niet meer op het mobiele netwerk van Orange

Het lukt je nu al een paar uur niet meer om je smartphone te verbinden met het mobiele internet. Dat is je nooit eerder overkomen en dus weet je niet goed wat te doen. Controleer eerst deze instellingen voor je contact opneemt met onze klantendienst.

op 22.02.2019
Door Céline R

In een eerste fase

- Controleer eerst je verbruik in de My Orange-app of in je Klantenzone. Het is immers mogelijk dat je je bundel voor deze maand al volledig hebt opgebruikt.
- Zet je toestel uit en weer aan. Als je dat niet vaak doet, kan dat je uit de nood helpen. Bij het inschakelen van je toestel worden de automatische configuraties namelijk weer geactiveerd.
- Controleer of 3G/4G op je toestel is ingeschakeld. Indien ja, schakel het mobiel internet enkele seconden uit en daarna weer in.
- Of test de andere mobiele netwerken: kijk of je via 2G of 3G wel mobiel kan surfen.
- Is het probleem nog niet opgelost? Test je simkaart in een ander toestel. Daarna weet je dan of het probleem veroorzaakt wordt door de simkaart, of het te wijten is aan je telefoon.

Mijn toestel configureren

Ben je nog maar net klant bij Orange of heb je een nieuw toestel gekocht in een andere winkel? Dan zijn de instellingen voor mobiel internet wellicht niet correct. Configureer je smartphone met behulp van onze online configuratietool.

Ik heb een iPhone

Als je een iPhone met iOS8 hebt, moet je kijken of de optie 'Internet EU' is geactiveerd. Die functie blokkeert de toegang tot het mobiele internet, zowel in België als in het buitenland. Je vindt de optie onder Instellingen > Mobiel netwerk.

Ik heb een Android

Ga naar Instellingen > Mobiele netwerken en selecteer Namen toegangspunten.
Controleer de instellingen:
- authenticatie PAP
- APN Type default
- Proxy, port, user en wachtwoord mogen leeg blijven

Is het probleem nog niet opgelost? Neem contact op met onze klantendienst op het gratis nummer 5000 en vertel onze collega's wat je al allemaal hebt geprobeerd.

Hoe configureer ik mijn Voicemail en mijn Visual Voicemail?