Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Blog

Ik ben mijn smartphone kwijt. Wat moet ik doen?

Tot uw dienst

Je had gehoopt dat het jou nooit zou overkomen, maar helaas... Je bent je gsm verloren of iemand is ermee gaan lopen. Zodra je van die eerste klap bent bekomen, moet je snel handelen. We vertellen je er alles over in ons artikel.

11.02.2019 Céline Roman

Mijn simkaart blokkeren

Het eerste wat je moet doen, is je simkaart blokkeren. Zo belet je dat iemand anders je herlaadkaart of de bundel van je abonnement kan gebruiken.
- Heb je een abonnement? Bel direct naar het gratis nummer 0800 95 95 5 (in het buitenland: +32 495 95 95 00). We zullen je abonnement blokkeren tot je een nieuwe simkaart bent gaan afhalen in een Orange-shop. Je hoeft daarvoor niks te betalen.
- Heb je een herlaadkaart? Je belwaarde kunnen we niet blokkeren. Er zit dus niets anders op dan een Orange-shop binnen te wandelen en een nieuwe simkaart (gratis) voor je telefoonnummer aan te vragen. Onmiddellijk na de activering van je nieuwe simkaart wordt je oude simkaart automatisch gedeactiveerd.

Mij smartphone blokkeren

Je simkaart is geblokkeerd, dat is al positief. Nu moet je ook het toestel zelf blokkeren.
Als je het slachtoffer bent geworden van een diefstal en daar aangifte van wil doen bij de politie, dan mogen we je smartphone niet blokkeren.
Bel naar onze klantendienst, geef ons het IMEI-nummer van je toestel en onze collega's doen het nodige.
Het IMEI-nummer bestaat uit 15 cijfers en kan je vinden:
- op de achterkant van je toestel
- op je aankoopfactuur
- onder de batterij van je toestel
- door met je toestel de code *#06# door te bellen

Hoe krijg ik mijn nieuwe simkaart?

Een nieuwe simkaart kan je op twee manieren aanvragen.
In je Klantenzone, op het tabblad Toestel. De simkaart wordt binnen twee werkdagen met de post opgestuurd. Daarna hoef je enkel nog de kaart te activeren in je Klantenzone.
In een Orange-shop: de snelste optie, want de kaart wordt vrijwel onmiddellijk geactiveerd.

Was je toestel verzekerd? In dat geval moet je de diefstal zo snel mogelijk aangeven.
Online via het aangifteformulier, of bel rechtstreeks naar SPB op het nummer 078 15 05 23.
Alles wat je moet weten over de aangifte van een schadegeval of diefstal vind je op onze website.

Een gsm-verzekering : doen of niet ?
We helpen je om de juiste keuze te maken !

Found this useful? Share with

Céline Roman
Dol op sms’en en smileys. Smoor op shoppen en lekker eten. Gek op joggen en apps.