Hoe zeg ik mijn mobiele abonnement bij Orange op?

Tot uw dienst

Er bestaan talloze oorzaken waarom je je gsm-abonnement zou willen beëindigen. Misschien krijg je een abonnement van het werk? Of je verhuist naar het buitenland? Misschien is de houder van het abonnement wel overleden? Wij leggen je haarfijn uit wat je in elke situatie moet doen.

11.01.2019
Door Céline R

Ik verhuis naar het buitenland

Vertrek je voor een langere periode naar het buitenland? Vul simpelweg de online aanvraag om je abonnement stop te zetten in. De bevoegde dienst neemt zo snel mogelijk contact met je op.
In bepaalde gevallen kunnen we je om een document vragen dat jouw situatie staaft.
Tip: je kan je gsm-nummer behouden voor een herlaadkaart. In dat geval moet je de kaart zeker een keer per jaar voor minstens 10 euro herladen als je wil dat je nummer actief blijft.
Let op: als je verhuist binnen België kan je je abonnement niet opzeggen zonder eventuele kosten (abonnementen met smartphone, bijvoorbeeld).
Als je Love bent, vul dan ons online verhuisformulier in.

De houder van het abonnement is overleden

Vul dit online opzeggingsformulier in. Het bevoegde team zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Een kopie van de overlijdensakte kan gevraagd worden om het abonnement van de overledene te beëindigen.
In bepaalde gevallen kan je trouwens het bestaande abonnement op jouw naam overnemen. Vul daarvoor de aanvraag om een abonnement over te nemen in. Aarzel niet om onze collega's om hulp te vragen. Zij kunnen je vertellen welke stappen je daarvoor moet volgen.

Ik krijg een nieuw abonnement bij mijn werkgever

Je hebt het geluk dat je een nieuw abonnement van het werk gekregen hebt, met een nieuw gsm-nummer daaraan gekoppeld. Het volstaat om het online opzeggingsformulier in te vullen, zodat onze collega's je abonnement zo snel mogelijk kunnen beëindigen.
Je moet wel weten dat het ook mogelijk is om je nummer op je nieuwe contract of naar een andere operator over te dragen. Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst voor verdere inlichtingen.

Ik wil van tariefplan veranderen

Je bent niet langer tevreden over je huidige abonnement. Je huidige tariefplan bevat onvoldoende data of is gewoon te duur.
Gelukkig hebben we nog andere formules. We raden je dan ook aan om een Personal Check-Up uit te voeren via de Klantenzone op onze website.
Dat is een gratis dienst die je verbruik van de afgelopen maanden aftoetst aan alle tariefplannen van Orange. Op die manier kunnen we je de formule voorstellen die het best bij je past.
Indien je liever een beroep doet op onze klantendienst kan je ook telefonisch een Personal Check-up laten uitvoeren of via onze sociale netwerken.

Ik heb een Internet Everywhere-abonnement of een Surf Extra Card

Wil je je Internet Everywhere-abonnement of je Surf Extra Card annuleren? Dat kan heel eenvoudig!
Vul ons formulier om een abonnement voor mobiel internet op te zeggen in. Het bevoegde team zal je contract zo snel mogelijk beëindigen.

Ik heb een abonnement met smartphone

Heb je een abonnement met smartphone en wil je dat voor de einddatum van je contract opzeggen? Dan bestaat de kans dat je opzeggingskosten moet betalen.
Je vindt alle informatie over onze abonnementen met smartphone op onze website.

Heb je nog andere vragen?
Lees de FAQ op onze website