Hoe vraag ik mijn Orange-factuur op?

Tot uw dienst

Misschien ben je nog maar net klant bij Orange en heb je onlangs je eerste betaaluitnodiging ontvangen. Maar waar vind je nu die factuur? En hoe betaal je die? In ons artikel geven we je een antwoord op al je vragen.

21.01.2019
Door Céline R

Mijn webfactuur

Bij Orange wordt de webfactuur automatisch op alle contracten geactiveerd.
Uit praktische overwegingen maar ook uit respect voor het milieu stuurt Orange sinds enkele jaren al zijn klanten een betaaluitnodiging via sms en/of e-mail. Dat is voor hen het sein dat ze hun factuur kunnen raadplegen in hun Klantenzone op onze website.
Die elektronische factuur heeft dezelfde juridische waarde als de papieren factuur van vroeger.
Als je de webfactuur wil activeren, kan dat in je Klantenzone op het tabblad 'Mijn tariefplan', via 'Diensten activeren'. Een andere mogelijkheid is om eens langs te komen in een van onze Orange-shops.
Wil je toch weer je papieren factuur ontvangen? Stuur je aanvraag naar de hoofdzetel van Orange of vul het contactformulier in op onze website.

Mijn factuur betalen

Je hebt je factuur ontvangen en doorgenomen. Nu wil je betalen.
Wist je dat je een termijn hebt waarbinnen je elke factuur moet betalen? Respecteer je die termijn niet, komen er herinneringskosten bij.
Bij betaalproblemen raden we je aan onmiddellijk contact op te nemen met onze klantendienst.
Betalen kan op verschillende manieren:
- via je app My Orange
- via domiciliëring
- in je Klantenzone op onze website
- via overschrijving

Een kopie van mijn factuur vragen

Het is best mogelijk dat je ooit een kopie van een oude factuur nodig zal hebben. Je hebt verschillende mogelijkheden:
- als het een factuur van de laatste 18 maanden betreft, vind je die in je Klantenzone terug als pdf.
- via een link via sms, die je kan aanvragen op het gratis nummer 5000, opties 1-2-1.
- per briefwisseling voor oudere facturen. Deze dienst kost 5 euro.

3 manieren om mijn mobiele verbruik
onder controle te houden