Tot uw dienst

Hoe doe ik aangifte van een schadegeval bij mijn verzekeraar?

Iemand heeft je smartphone gestolen. Al een geluk dat je een paar maanden eerder, bij de aankoop van je nieuwe smartphone, zo voorzienig was om er gelijk een verzekering voor af te sluiten. Wat moet je doen? Wij leggen je alles uit.

op 13.02.2019
Door Céline R

Contact opnemen met de verzekeraar

Laat er geen gras over groeien: geef de diefstal of schade onmiddellijk aan bij je verzekeraar.
Dat kan op twee manieren:
- doe online je aangifte via het formulier op de website van SPB
- telefonisch op 078 15 05 23 of via e-mail

Je smartphone blokkeren

Bij diefstal mag je niet vergeten ook de politie te verwittigen en Orange te vragen je smartphone te blokkeren.
Daarvoor moet je wel het IMEI-nummer van het toestel kennen.
Welke stappen je allemaal moet doorlopen als je smartphone is gestolen, lees je in ons artikel 'Ik ben mijn smartphone kwijt. Wat moet ik doen?'.

Andere belangrijke opmerkingen

Houd de aankoopfactuur van je smartphone goed bij (dat geldt trouwens voor alle toestellen die je koopt). Bij een schadegeval kan de verzekeraar ernaar vragen.
Noteer het IMEI-nummer van je toestel op een papiertje zodat je er niet meer naar hoeft te zoeken als we je gestolen toestel willen blokkeren.
Verder moet je weten dat een apparaat pas is verzekerd als je het in de 30 dagen voorafgaand aan de datum van de aangifte nog hebt gebruikt.
Ten slotte moet je je nieuwe smartphone gebruiken in de 14 dagen na de aankoop om verzekerd te zijn.

Lees alle verzekeringsvoorwaarden voor mobiele toestellen
 

Een gsm-verzekering: doen of niet? Wij helpen je om de juiste keuze te maken!