Hoe betaal ik mijn factuur van Orange?

Tot uw dienst

Je hebt je factuur ontvangen, ze doorgenomen in je Klantenzone en nu moet je ze nog betalen. Bij Orange kan dat op verschillende manieren. We vertellen je er alles over in ons artikel.

04.02.2019
Door Céline R

Ik betaal via mijn My Orange-app of mijn Klantenzone

Je wil geen domiciliëring activeren, maar je wil wel je betalingen makkelijker kunnen uitvoeren.
Download dan de My Orange-app of log in op je Klantenzone.
In de My Orange-app: tik gewoon op 'Facturen en betalingen' en kies de factuur die je wil betalen.
Tik daarna op Betalen om je keuze te bevestigen. Selecteer vervolgens de gewenste betaalmethode en volg de instructies op je scherm.
In je Klantenzone: klik op 'Mijn geschiedenis' om een overzicht te krijgen van de facturen die je nog moet betalen. Klik daarna op 'Betaal online' naast de factuur. Klik op Betalen om je keuze te bevestigen. Selecteer vervolgens de gewenste betaalmethode en volg de instructies op je scherm.
Dat is superhandig: je hoeft zelfs geen gestructureerde mededeling of het rekeningnummer van Orange in te geven.
Zodra de betaling is aanvaard, krijg je een bevestiging via sms.

Ik activeer een domiciliëring

Je hebt liever dat alles in jouw plaats geregeld wordt. Daarom kies je voor de domiciliëring.
Activeer je domiciliëring eenvoudig in je Klantenzone. Vraag je liever schriftelijk je domiciliëring aan? Stuur ons dan het SEPA-mandaat (opdracht tot domiciliëring) behoorlijk ingevuld terug.
Je kan trouwens ook een domiciliëring op een kredietkaart activeren. Vraag je domiciliëring op kredietkaart aan via briefwisseling, per fax of in een van onze Orange-shops. Opdat je aanvraag rechtsgeldig zou zijn, moet je er een aantal documenten bijvoegen: recto-versokopie van je kredietkaart, recto-versokopie van je identiteitskaart, Orange-klantnummer en je handtekening.
Reken twee dagen vóór je domiciliëring is geactiveerd.

Mijn domiciliëring werd geweigerd

In bepaalde gevallen kan de domiciliëring geweigerd worden. We raden je aan contact met je bank op te nemen om de achterliggende reden te kennen.
Weet dat dit geen vrijgeleide is om je factuur niet te betalen. Betaal je factuur voorlopig met een ander betaalmiddel (overschrijving of kredietkaart).
Heb je de initiële betaaltermijn overschreden, breng dan snel onze klantendienst op de hoogte van je situatie.

Ik betaal via overschrijving

Beheer je liever zelf je betalingen? Niets houdt je tegen om zelf elke maand je Orange-factuur te betalen, binnen de 10 dagen.
Vergeet alleen niet de gestructureerde mededeling op de factuur over te nemen.
Ontvangen we je betaling niet binnen de opgegeven termijn, kan het zijn dat je lijn automatisch wordt opgeschort.
In dat geval kan je je factuur betalen in je Klantenzone. Enkele minuten nadat je de bevestiging van de betaling hebt gekregen, wordt je lijn hersteld.
Betaal je toch liever via overschrijving? Dan moet je even geduld oefenen tot de bank je betaling verwerkt en op onze rekening stort. Dat kan soms een aantal dagen duren.
Heb je een eerdere betaling uitgevoerd, maar is je lijn nog steeds buiten werking? Neem dan contact op met onze klantendienst op het gratis nummer 5000.

Ik betaal met mijn kredietkaart

Om je factuur met je kredietkaart te betalen, neem je contact op met onze klantendienst op het gratis nummer 5000.
Onze collega's zullen je aanvraag dadelijk en volkomen veilig verwerken.
Ingeval je lijn geblokkeerd werd, zullen onze collega's je lijn onmiddellijk na ontvangst van de betaling weer herstellen.

Ik heb mijn facturen betaald, maar toch krijg ik een aanmaning

Het duurt altijd een tijdje voor een bankverrichting is verwerkt. Het is dus best mogelijk dat jouw betaling en onze aanmaning elkaar hebben gekruist.
Controleer altijd op je afschriften of je de juiste gestructureerde mededeling en het juiste rekeningnummer overgenomen hebt.
Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst, met je betaalbewijs bij de hand, zodat we de nodige controles kunnen uitvoeren.

Heb je nog andere vragen ?
Lees de FAQ op onze website.