Het stopzetten van de verkoop van vaste-lijn diensten: wat je moet weten

15.05.2013

Misschien heb je het al gehoord. Vanaf 22 mei zullen onze diensten voor vaste telefonie, vast internet en Digitale TV niet meer worden verkocht aan nieuwe klanten. Heeft deze keuze je verrast? Of ben je klant van Mobistar en vraag je je af wat deze beslissing concreet voor jou betekent? Je leest hier alles wat je moet weten!

Wat betekent dit voor jou?

Het stopzetten van de verkoop van onze vaste diensten betekent dat het vanaf 22 mei niet meer mogelijk is om een nieuw abonnement voor vaste telefonie, vast internet of Digitale TV bij ons af te sluiten. Maar wat gebeurt er met bestaande klanten? Als je geabonneerd bent op onze diensten voor vast internet en vaste telefonie, zal dit gewoon doorgaan voor jou. Je kunt echter geen extra opties toevoegen of het abonnement veranderen. Ben je op dit moment klant van Digitale TV bij Mobistar? Dan blijft dit voorlopig ook nog doorlopen, maar het zal definitief gestopt worden per 15 september. En daarna? We zullen contact met je opnemen om een andere oplossing voor te stellen in de vorm van TV Vlaanderen, waar wij een aanbieding mee hebben afgesproken. Dankzij hen kun je blijven profiteren van een voordelig tarief en kun je je huidige satelliet behouden.

Waarom hebben we deze keuze gemaakt?

We begrijpen dat de beslissing om deze belangrijke diensten stop te zetten verrassend is. Laat ons daarom even kort uitleggen wat de redenen van deze beslissing waren.

We hebben gemerkt dat, zeker over de laatste jaren, de Belgische markt op het gebied van vaste diensten weinig competitief is. Wat wil dat zeggen? Simpelweg dat wij op dit moment geen rendabele diensten kunnen bieden. De tarieven van vaste telefonie en internet stijgen jaar na jaar, terwijl de markt voor mobiele telefonie daarentegen steeds toegankelijker wordt. Als mobiele operator richten wij ons daarom liever op innovatie en ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie. We denken dat, wanneer de kabelmarkt gereguleerd en daarmee opengebroken wordt over de komende jaren, wij weer de vaste lijnen kunnen aanbieden van hoge kwaliteit, tegen een lage prijs.

Wij willen je natuurlijk helpen met deze veranderingen, en daarom hebben wij een speciale lijst van veelvoorkomende vragen opgesteld, die je hier (vaste telefonie en internet) en hier (Digitale TV) kunt lezen.Maar heb je meer vragen, of wil je jouw concrete situatie bespreken? Dan kun je altijd meedoen aan de discussie op ons forum.