4 redenen waarom Google Ads gebruiken ook voor jóuw zaak een must is

Jij bent natuurlijk volledig overtuigd van de kwaliteit van jouw product of service. Maar slaag je er ook in je klanten te overtuigen? En – nog belangrijker – weten potentiële klanten je überhaupt te vinden? Wij leggen je uit waarom Google Ads gebruiken je hiermee kan helpen.

En goed nieuws: als je als zelfstandige een Love Duo Pro-abonnement afsluit, krijg je van ons 120 € gratis Google Ads-krediet om direct een vliegende start met je zaak te nemen.

09.07.2020
Door Simon V

We vertrouwen de dag van vandaag massaal onze vragen, twijfels en interesses aan Google toe. En dit om de simpele reden dat we daar heel snel en makkelijk een antwoord vinden.

Wil je je zaak meer zichtbaar maken op internet? Dan is het dus belangrijk dat je tussen de eerste zoekresultaten verschijnt en daar kan Google Ads je een handje bij helpen.

Wat is Google Ads?

Google Ads (vroeger Google AdWords) is de advertentiedienst van Google waarmee je onder andere kan adverteren in de Google zoekresultaten. Je betaalt dus om boven de gewone, organische zoekresultaten te verschijnen. In dit artikel geven we je vier goede redenen waarom Google Ads gebruiken een goed idee is om de online zichtbaarheid van je zaak een boost te geven.

1. Je zet in op wat je doelgroep zoekt

Met de Keyword Planner, een ander handig tooltje van Google, kom je te weten welke zoekwoorden voor jouw domein het meest relevant – lees: het meest gezocht – zijn. Die zoekwoorden verwerk je natuurlijk in je advertenties, want als je bloemen verkoopt, wil je geen mensen bereiken die op zoek zijn naar een nieuwe auto.

Daarnaast heb je behoorlijk wat personalisatiemogelijkheden. Zo kun je je ads bijvoorbeeld laten verschijnen wanneer potentiële klanten zoeken op “boekhouder Mechelen” en niet als ze “goedkope boekhouder Mechelen” intikken. Verder kan je je doelpubliek ook heel nauw afbakenen op basis van locatie, taal, …

2. Meten is weten

In tegenstelling tot traditionele reclamekanalen zoals magazine-advertenties of tv-spotjes, zijn je Google-advertenties bovendien perfect meetbaar. Je weet met andere woorden zonder problemen welke advertenties werken en welke niet, zodat je gericht kunt bijsturen en verfijnen.

3. Hou je kosten onder controle

Met Google Ads bepaal je hoeveel je bereid bent te betalen voor een klik op je advertentie, maar het systeem laat je ook toe om een maximumkost per dag toe te wijzen aan je campagne. Zo kun je met een gerust hart adverteren, wetende dat de financiële kant van je campagne niet kan ontsporen.

Je bent bovendien niet gebonden aan een contract: je kunt je campagne op eender welk moment stopzetten, zonder annuleringskosten.

4. Drempelverlagende informatie

Google Ads heeft heel wat trucjes achter de hand om potentiële klanten over de streep te trekken. Extensies bijvoorbeeld, die aanvullende informatie aanbieden zoals links naar specifieke delen van je website, of belknoppen en locatiegegevens die tot actie aanzetten. Het proberen waard!

Alles onbeperkt ook voor je zaak

Heb je onlangs je eigen zaak opgestart? Of ben je gewoon op zoek naar de beste aanbieding voor je telecomdiensten? Check dan zeker ons Love Duo Pro-pack: da's onbeperkt vast internet (tot 400Mbps) en onbeperkt mobiel surfen én bellen. Wil je daar ook graag digitale tv bovenop? Dan is er ons Love Trio Pro-pack.

Bovendien krijg je 120 € gratis krediet voor Google Ads. Hiermee kan je je online zichtbaarheid vergroten en ervoor zorgen dat de zoekmachines je site beter vinden. Van een boost gesproken!

Yes, ik wil alles onbeperkt voor m'n zaak met Love Duo Pro!

▶️ Lees ook: Waarom de Xiaomi Mi 10 Lite 5G 128 GB een echte topper is

▶️ Lees ook: Nieuwe Samsung Galaxy S20, S20+ en S20 Ultra: welk model kiezen?