Een gsm-verzekering: doen of niet? Wij helpen je om de juiste keuze te maken!

Tot uw dienst

Telkens wanneer iemand van het gezin een nieuwe smartphone of tablet koopt, steekt de vraag de kop op. Is een verzekering nodig? En zo ja, in welke gevallen? Twee vragen die wij met veel plezier doorspeelden aan onze specialist Kris.

02.10.2018
Door Céline R

Niemand bij Orange weet meer van het verzekeringswezen af dan onze Insurance & Care CVP manager Kris De Wachter. Hij beantwoordde al onze vragen voor Hello.

Kris, moeten we alles verzekeren? Of vanaf welk bedrag?

"Het antwoord op die vraag is voor mij niet meer dan een eenvoudige rekensom, waarin je een aantal parameters verwerkt. Zo betaal je officieel tussen 160 en 300 euro om een iPhone-scherm te laten repareren. Dus neem ik mijn rekenmachientje erbij en ik geef in: 12 x 12 (12 maandelijkse premies van 12 euro). De uitkomst is 144 euro. Als een klant een smartphone koopt, raden we hem altijd aan om er een screenprotector bij te nemen. Dat is geen waterdichte oplossing, maar ze bewijst wel haar nut. Voor onze verzekering vertrekken we van hetzelfde principe. Een verzekering is pas rendabel en aanbevolen wanneer je er een nodig hebt, bijvoorbeeld als je scherm barst."

Hoeveel kost dat?

"Afhankelijk van de prijs van het verzekerde toestel, 6 tot 12 euro per maand. Het contract van 12 euro is (logisch) het volledigste. De verzekering is overal ter wereld geldig en omvat een terugbetaling tot 1700 euro of een volledige reparatie in geval van accidentele schade, oxidatie, diefstal met inbraak (of geweld), gauwdiefstal (of zakkenrollen) en een dekking tegen frauduleus gebruik van je simkaart."

Is er een franchise?

"Ja, van 20 euro voor de goedkoopste tot 50 euro voor de compleetste verzekering van 12 euro. Dat is niks uitzonderlijks. Elke verzekering omvat uitsluitingen en paragrafen om gevallen van fraude (dat bestaat), misbruik en nalatigheid tegen te gaan."

Werkt Orange aan een familiale verzekering?

"Nog niet, maar dat kan nog komen! Onze verzekeringen evolueren, dat is niet meer dan logisch. Onze klanten zijn tevreden. Net als wij zijn ook onze klanten tevreden over onze verzekeringsproducten, zo blijkt uit onze enquêtes. Er zullen er altijd zijn die klagen, zoiets is onvermijdelijk, maar Orange zet zich in om volledig transparant te werken, en daar zijn we verdomd trots op. De klant kan zelf de rekening maken en beslissen. We zullen de klant nooit verplichten om tegen zijn wil een verzekering te nemen! Voor een gezin is dat het belangrijkste."

Klik hier om alle details te kennen over onze verzekeringen voor gsm's, smartphones en tablets.