Flessen in de kleuren van de Simpsons, Christian Lacroix die Evian in een nieuw kleedje steekt, Happy Meals met de beeltenis van Grumpy Cat, Pepsi die in emoji praat enz.
De popcultuur dringt ons dagelijkse leven binnen en dat doet verkopen!
Want zeg nu zelf: als je kon kiezen tussen een rood-wit blikje en een blikje ontworpen door Karl, dan kies je toch altijd het tweede, of niet?

De verpakking is voor veel merken een manier om zich van de concurrentie te onderscheiden. Kunstenaars zien er dan weer het perfecte platform in voor een eerbetoon aan sommige van de meest iconische figuren uit de popcultuur.
De Jordan-koffer ter ere van de 20e verjaardag van Space Jam
Deze geweldige box is een verwijzing naar de antagonisten uit de film, de Monstars. Binnenin vind je het model van sneakers die Jordan op de set droeg, maar ook een dvd, een basketshirtje en een drinkbus. Kortom, alles wat een echte basketbalster nodig heeft.
Het Pepsi-flesje uit Back to the Future
Op 21 oktober 2015, de datum waarop Marty terugkeert naar de toekomst, verkocht Pepsi een flesje dat leek op het flesje dat hij in de film bestelde. Er werden slechts 6.500 stuks van gemaakt en ze werden verkocht voor 20 USD per flesje.
De Duitse Mannschaft op Kinder Chocolate voor Euro 2016
Ter gelegenheid van Euro 2016 besliste Kinder om de knaap die normaal op de verpakking staat wat rust te gunnen en hem te vervangen door de voetballers van de Duitse nationale ploeg.
De parfumflesjes van kunstenaar Ruby Spark in de vorm van Disney-schurken
Eindelijk iemand die heeft ingezien dat de beste Disney-personages de slechteriken zijn. De flesjes zijn ontworpen naar het evenbeeld van de filmslechteriken. Wilde je altijd al weten hoe Jafar, Ursulla of Kapitein Haak ruiken? Dan weet je het nu.
Het kistje van horlogemaker Zenith ter ere van de Rolling Stones
Toen de fabrikant besliste om deze legendarische rockgroep te eren, keek het daarbij niet op een inspanning meer of minder: bijna een kwart miljoen kost het horloge in de kleuren van de Stones. Er zijn er slechts vijf van gemaakt.
Zijn er verpakkingen die jouw aandacht trekken tijdens het boodschappen doen?