De leukste reclamespots op VTM

Fun

VTM maakte bekend welke vier reclamespots de trouwe kijkers van de zender het best konden smaken in november van vorig jaar. Ontdek of herontdek ze in ons artikel.

 

07.02.2019
Door Céline R

Op plaats 4...

... vinden we George Clooney, al sinds 2006 het charmante gezicht van Nespresso... What Else?
Voor deze spot werd onze knappe ER-dokter in een middeleeuws ridderharnas gehesen. Nadat hij zijn koninkrijk van de ondergang heeft gered, gaat hij in New York op zoek naar zijn heilige graal: de beste koffie ter wereld. De koningin wordt gespeeld door Nathalie Dormer, die we nog kennen van haar rollen in Game of Thrones en The Tudors. De spot maakt deel uit van de grootste campagne die Nespresso ooit lanceerde en is in ruim 30 landen te zien.

Op plaats 3...

... geeft Ikea een nieuwe dimensie aan het spreekwoord 'als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel'. Een tiener wordt wakker gebeld door zijn ouders. Eén probleem: na het feestje van de avond ervoor lijkt het alsof er een bom in de flat is ontploft. Gelukkig is alles in geen tijd opgeruimd... Met dank aan zijn vrienden en de moduleerbare stukken van de beroemde Zweedse meubelfabrikant. De kernboodschap? Maak plaats voor het onverwachte en pluk de dag.
Herbekijk de spot van Ikea.

Op plaats 2...

... vinden we de reclamecampagne voor Rodeneuzendag, het goede doel waarmee VTM, Qmusic, Belfius en de Vlaamse overheid geld willen inzamelen om jongeren met psychische problemen te helpen. In 2018 stond de actie in het teken van 'mentaal gezonde scholen', zodat ook die jongeren niet worden vergeten. Meer info over de Rodeneuzendag vind je op deze website
Herbekijk de reclamespots hier en hier.

En plaats 1 is voor...

... Kom op tegen Kanker en de campagne die samen met de Stichting tegen Kanker werd gelanceerd. Het doel dit jaar is om een rookvrije generatie te creëren door te hameren op het feit dat binnen roken niet kan, vooral als er kinderen in de buurt zijn.
Want "zien roken doet roken", aldus Hedwig Verhaegen van de vzw Kom op tegen Kanker.
Bezoek de website om meer te weten te komen over de campagne en ontdek de reclamespot.

Ontdek Love, de all-in van Orange