Achter de schermen: Social Media @ Mobistar

Fun

Je hebt het vast al gemerkt, de online aanwezigheid van Mobistar beperkt zich niet tot onze website. We hebben ook een Facebook pagina en een Twitter profiel waarop we elke weekdag Mobistar nieuwtjes en exclusieve info over onze aanbiedingen en promoties brengen, maar ook interessante blogs over allerhande onderwerpen uit de technologische wereld. En natuurlijk staan we ook steeds klaar om jouw vragen te beantwoorden en problemen op te lossen.

10.01.2013
Door Simon V

De nieuwe website

Begin december hebben we ook onze nieuwe website gelanceerd, samen met deze blog. Een uitstekende plek dus om je te voorzien van praktisch advies om je dagelijkse digitale leven te vergemakkelijken. Je vindt op onze nieuwe website ook een discussieforum, dé plek om je favoriete nieuwe apps uit te wisselen, je mening over een nieuwe smartphone te verkondigen, of je ervaringen met Mobistar te delen.

Wie zijn wij?

Maar wie zijn nu eigenlijk de mensen die deze tips & tricks, de interessantste blogposts of de laatste nieuwtjes van Mobistar online plaatsen? En wie vindt steeds het antwoord op jouw vragen? Dat onthullen we vandaag!

Om te beginnen is het goed om weten dat we eigenlijk bestaan uit 2 verschillende teams: het Customer Care team en de community managers.

De community managers

De community managers, dat zijn wij: Elke en Zuzana! Wat doen wij? Wij zoeken elke dag opnieuw (zelfs in het weekend, echt waar!) naar interessante artikelen om te delen met jou op Facebook en Twitter. We tonen jullie het dagelijkse leven bij Mobistar via Instagram (of het nu om onze kerstboom gaat of de iPhone5 launch). Af en toe schrijven we zelf een blogpost (zoals deze). We helpen ook het Customer Care team om het forum te modereren. En wanneer er vragen zijn, dan lossen we ze graag op! Tenminste, als we kunnen.... We hebben namelijk geen toegang tot de klantendossiers, waardoor we niet iedereen kunnen helpen met hun probleem.

Het Customer Care Team

Gelukkig is er ook het Customer Care team dat de social media klantendienst verzorgt, echte helden! Zij zijn degenen die je probleem met je factuur op Facebook oplossen, snel je tariefplan aanpassen via Twitter of je vraag over je herlaadkaart beantwoorden op het forum. Je kent ze vast al, ze zijn Valérie, Vanessa, Davy, Brahim, Iris en Lien! Ze staan klaar om jou te helpen van maandag tot vrijdag, van 8 tot 20 uur!

PS: Deze week kwam de RTBF langs bij ons Customer Care team voor een kort gesprekje. Wil je graag meer weten over hen? Hou dan zeker onze Twitter account in de gaten, we posten een link zodra de reportage online staat!